به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۱۳۸۶۰

بیوگرافی علیرضا طلیسچی

گروه فرهنگ و هنر:
بیوگرافی علیرضا طلیسچی
علیرضا طلیسچی که به مرد احساس ایران هم معروف است خواننده ایرانی متولد 7 مهر سال 1364 در تهران است. او در رشته عمران مدرک کاردانی خود را دریافت کرده و سپس لیسانس موسیقی خود را گرفت. او از 18 سالگی فعالیت خود در زمینه موسیقی را شروع کرد. علیرضا یک برادر به نام عرفان دارد. او عکاس است و کارهای مربوط به عکاسی این خواننده را انجام می‌دهد پدر علیرضا هم در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد.
ساز تخصصی علیرضا طلیسچی پیانو است اما او در زمینه نواختن گیتار هم بسیار ماهر است. هنگامی که از او درباره خواننده‌های مورد علاقه اش پرسیده شد پاسخ داد که از بین هنرمندان مختلف به آثتر محسن یگانه ، شادمهر عقلیلی و بابک جهانبخش علاقه زیادی دارد.

تم و زمینه کاری علیرضا طلیسچی
از آنجایی که بیشتر آهنگ‌های طلیسچی تم دیسلاو دارد بسیاری از افراد گمان کرده اند که او شکست عشقی سختی داشته که این گونه آثار فوق العاده ای در این زمینه خلق کرده است. به همین خاطر در همین مورد از او سوال پرسیدیم. او چنین پاسخ داد که تا به حال هیچ گونه شکست عشقی در زندگی نداشته اما دلیل این که بیشتر آثار او دیسلاو است به این خاطر می‌باشد که علاقه مردم به سمت و سوی این آهنگ‌ها بسیار بیشتر است. او هم اکنون مجرد می‌باشد.

شروع فعالیت حرفه ای او چگونه بود؟
در ادامه بیوگرافی علیرضا طلیسچی باید بگوییم که او از 18 سالگی فعالیت حرفه ای در این زمینه را آغاز کرد. او و یکی از دوستانش به نام حمیدرضا در سال 1384 خورشیدی یک گروه به نام حمیدرضا و علیرضا برپا کرده و فعالیت‌های موسیقایی خود را در آن پیش بردند.
آن‌ها در همان زمان دو آلبوم به نام نارفیق 1 و نارفیق 2 را منتشر کردند که بسیار مورد توجه قرار گرفت. پس از مدتی این دو دوست تصمیم گرفتند که فعالیت‌های خود را به طور جداگانه پیگیری کنند.
طلیسچی همچنین در یک جا تعریف کرده است که با حمیدرضا حدود 18 آهنگ ساخته بودند. او که در آن دوران در حال خدمت سربازی بود یک روز به طور اتفاقی در تاکسی نشسته بود که صدای آهنگ خود و حمیدرضا را از ضبط ماشین شنید. او که خیلی تعجب کرده بود به سرعت با حمیدرضا تماس گرفت و درباره این موضوع با او صحبت کرد.
 گویا حمیدرضا اندکی قبل لپ تاپ کاری را برای تعمیر به یک تعمیرکار سپرده بود و آن تعمیر کار آهنگ‌های آن دو را بدون اجازه و با نام یک خواننده دیگر پخش کرده بود .آنجا نقطه ای بود که متوجه شدند کارهایشان چقدر مورد توجه قرار گرفته است.