به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۲۱۳۹۷
گزارشی از آغاز دوره جدید اکران سینماها

آيا اکران پاییزی سينماها گرم می‌شود؟

گروه فرهنگ و هنر:​ فیلم‌های «تنهای تنهای تنها»، «ترنج»، «استرداد»، «عملیات مهدکودک»، «نازنین»، «آسمان زرد کم عمق» فیلم‌های هستند که در دوره جدید اکران،رنگ پرده را خواهند دید و بايد ديد که خواهند توانست رونق را به پرده نقره​اي سينما بازآورند؟
آيا اکران پاییزی سينماها گرم می‌شود؟
طبق اعلام اخیر سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم‌های جدید سینماها از فردا 26 آبان‌ماه به روی پرده می‌روند. پس از تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی، سینماها از فردا میزبان فیلم‌هایی جدیدی می‌شوند. فیلم «تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی پور و تهیه‌کنندگی ادریس عبدی‌پور پس از محرم در گروه «استقلال» و به جای فیلم «به خاطر پونه» اکران می‌شود. این فیلم در بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم کودک برنده جایزه پروانه زرین بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر کودک و نوجوان ( میثم فرهومند) شد. فیلم «تنهای تنهای تنها» که در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر و روستای (هلیله) ساخته شده است درباره‌ی پسربچه‌ای است که راهی سازمان ملل می‌شود تا پیام صلح ایرانیان را به رئیس‌جمهورهای جهان برساند و همچنین از حقوق کشورش دفاع کند. البته صحنه حضور وی در سازمان ملل به نمایش درنمی‌آید بلکه بیانیه وی خطاب به خانواده‌اش و دوستانش توسط وی در فیلم خوانده می‌شود.

آسمان «زرد کم عمق» ساخته بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان نیز در گروه سینمایی «آزادی» به روی پرده می‌رود. این فیلم با بازی ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمیدرضا آذرنگ، روایت زوج جوانی است که در مدت کوتاهی لحظات زندگی گذشته‌شان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی حالشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فیلم «ترنج» به کارگردانی و نویسندگی مجتبی راعی به جای فیلم «دربند» در گروه سینمایی «آزادی» پس از دهه‌ی اول محرم به روی پرده می رود. حسین محجوب، محمود پاک نیت، رضا ناجی و محمدرضا داوودنژاد در این فیلم بازی می‌کنند و مدت زمان آن 90 دقیقه است. فیلم «ترنج» زندگی یک هنرمند را روایت می‌کند که با داشتن بیماری قلبی در مکاشفه مرگ و زندگی به سر می برد.

فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن آقا علی اکبری از 26 آبان‌ماه در گروه «آفریقا» و به جای «آزادراه» اکران می‌شود. «استرداد» در سی ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد با بازی حمید فرخ‌نژاد، بهترین تدوین (بهرام دهقان) و جلوه‌های ویژه میدانی (محسن روزبهانی) شده است. این فیلم مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است و به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط دولت انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود.

فیلم پر بازیگر «عملیات مهد کودک» به کارگردانی و نویسندگی فرزاد اژدری و تهیه کنندگی رویا شریف به جای "578 روز انتظار" در گروه «قدس» به روی پرده سینما می‌رود. این فیلم دربیست‌وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، کاندیدای دریافت پروانه زرین بهترین فیلم بلند (تهیه کننده) وهمچنین موفق به دریافت دیپلم افتخار دستاورد فنی و هنری شده است. در این فیلم 90 دقیقه‌ای کودک ،علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌الهی، سید حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت،فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری و لیلا بلوکات ایفای نقش کرده‌اند. «عملیات مهد کودک» روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند.

در گروه عصر جدید نیز فیلم «نازنین» به کارگردانی مهدی گلستانه و تهیه‌کنندگی مشترک عبدالله علیخانی و حسین فرح‌بخش به روی پرده‌ی سینما می‌رود. آتیلا پسیانی، پژمان بازغی، مجید صالحی، سحر قریشی، امیر حسین آرمان، مصطفی تاری و آرش تاج و... در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. این فیلم سینمایی در ژانر اجتماعی به داستان زندگی جوانانی می‌پردازد که به دلیل رکود اقتصادی و توقف کارخانه‌ها در شهرشان به تهران مراجعه کرده‌اند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۰:۵۲
قبلا تنهای تنهای تنها رو دیدم حرف نداره به دوستان هم پیشنهاد میکنم فوق العاده است. بازم میرم ببینم... (169830)