به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۱۴۴۸۹

کارکنان فیسبوک و گوگل تا آخر سال دورکار شدند

گروه فناوری: شرکت‌های گوگل و فیسبوک در اقدامی مشابه با برنامه آمازون و مایکروسافت، کارمندان خود را به ادامه فعالیت از درون خانه دعوت کردند.
کارکنان فیسبوک و گوگل تا آخر سال دورکار شدند
با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشور‌ها دستور قرنطینه را به شهروندان خود دادند. از این جهت بسیاری از مشاغل نیز فعالیت‌های خود را متوقف کردند و یا کارمندان خود را به فعالیت در حالت دورکار دعوت کردند.از آن‌جایی که پیش‌بینی می‌شود شیوع ویروس کرونا برای مدتی طولانی در دنیا وجود داشته باشد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت و آمازون به کارکنان خود اجازه دورکاری تا پایان سال ۲۰۲۰ را دادند.حالا به نظر می‌آید ابرقدرت‌های دیگر دنیای فناوری نیز به جمع بالا پیوستند. طبق اطلاعات اخیر، شرکت‌های گوگل و فیسبوک تصمیم دارند با دورکار کردن کارمندان خود تا پایان سال جاری، اقدامی مشابه با آمازون و مایکروسافت را در حفظ سلامتی کارکنانشان پیش بگیرند.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات فیسبوک و گوگل
هفته گذشته شرکت آمازون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کارمندان این شرکت حداقل تا تاریخ دوم ماه اکتبر سال جاری به‌صورت دورکار فعالیت خود را انجام می‌دهند. این ام باعث شد تا مایکروسافت به دنبال بیانیه آمازون، اطلاع دهد که کارمندان این شرکت می‌توانند تا ماه اکتبر به‌صورت دورکار مشغول به کار باشند. حالا امروز شرکت گوگل و فیسبوک اعلام داشتند کارکنان آن‌ها تا آخر سال ۲۰۲۰ دورکار خواهند بود. با وجود گسترش روزانه ویروس کرونا در سراسر دنیا، ادامه کار در خانه به یکی از عادی‌ترین مسائل زندگی میلیون‌ها آدم تبدیل شده است.حالا با وجود اقدامات اخیر شرکت‌های ابرقدرت دنیای فناوری به نظر می‌آید دورکاری از همیشه جدی‌تر شده است. از آن‌جایی که عموم فعالیت‌های شرکت‌های گوگل، آمازون، فیسبوک و مایکروسافت به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد، اعمال چنین قانونی برای آن‌ها بسیار ساده و قابل اجرا است.کارمندان این شرکت‌ها تنها با اتصال به اینترنت می‌توانند اکثر فعالیت‌های خود را انجام دهند و اهداف شرکت‌ها را عملی کنند. گفتنی است که این ابرقدرت‌های دنیای فناوری امیدوارند شیوع ویروس کرونا تا انتهای سال جاری به اتمام برسد، این در حالی است که دانشمندان بر این باورند که دسترسی به واکسن این بیماری از نه تا هجده‌ ماه به طول می‌انجامد.