به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۱۴۶۷۶
پیشنهاد سینماگر استرالیایی برای روزهای کرونا

جدایی شما را به دنیا و فرهنگی متفاوت می‌برد

گروه فرهنگی: گیلیان آرمسترانگ، فیلمساز تحسین‌شده استرالیایی از «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به عنوان فیلمی یاد کرد که می‌توان در دوران قرنطینه کرونا دید و لذت برد.
جدایی شما را به دنیا و فرهنگی متفاوت می‌برد
اندرسن ۶۹ ساله که از چهره‌های برجسته سینمای استرالیاست و جند فیلم هالیوودی هم در کارنامه دارد، در فهرست پنج فیلم پیشنهادی خود برای تماشا کردن در روزهای کرونازده نام فیلم برنده اسکار فرهادی را آورده است.
خالق فیلم‌های «جزر و مد»، «اسکار و لوسیندا» و «شارلوت گری» در توصیف «جدایی نادر از سیمین» به شبکه اس‌بی‌اس استرالیا گفت: یکی دیگر از فیلم‌های شگفت‌انگیز و قدرتمند جشنواره فیلم سیدنی که من با دیدن آن احساس کردم وارد فرهنگ و دنیای متفاوت قشر متوسط جامعه ایرانی شده‌ام. برای همه چقدر دردناک است که جشنواره سیدنی امسال برگزار نمی‌شود.«اورلاندو» به کارگردانی سالی پاتر، «پیانو» به کارگردانی جین کمپیون، «کفرناحوم» ساخته نادین لبکی و «۵۲ سه‌شنبه» به کارگردانی سوفی هاید چهار فیلم دیگر پیشنهادی آرمسترانگ برای مردم در دوران ماندن در خانه از ترس کروناست.«جدایی نادر از سیمین» داستان تلاش‌های یک زن و مرد برای طلاق گرفتن از یکدیگر و پیامدهای این تصمیم بر زندگی اطرافیان است. پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی و ساره بیات بازیگران این فیلم برنده اسکار هستند.