به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۲۱۴۷۱۵

بازگشایی مدارس برای رفع اشکال است نه آموزش

گروه جامعه: مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کلاس‌های مدارس پس از ۲۷ اردیبهشت با هدف رفع اشکال برگزار می‌شود و هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان نیست.
بازگشایی مدارس برای رفع اشکال است نه آموزش
محمدمحسن بیگى مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص بازگشایی مدارس در تاریخ ۲۷ اریبهشت، اظهار کرد: این تصمیم برای کلاس‌های درسی اتخاذ شده که در آن‌‌ها عناوین آموزشی به هر دلیلی به طور صحیح برای دانش آموزان تفهیم و تعمیق نشده است؛ لذا برای برگزاری این کلاس‌ها اجباری از سمت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، به طور کامل اختیاری هستند و با هدف رفع اشکالات درسی تشکیل می‌شوند.

کدام دانش‌آموزان مجاز به حضور در مدرسه نیستند؟
او افزود: مدارس استثنایی، شبانه‌روزی و پیش‌دبستانی‌ها مجاز به بازگشایی نخواهند بود؛ سایر مدارس هم با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند آغاز به کار کنند.بیگی گفت: دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند و احتمال خطر به هر علت مانند بیماری‌های تنفسی، پیوند عضو، شیمی درمانی برای آن‌ها وجود دارد به هیچ عنوان در مدرسه حضور نداشته باشند و همچنین کادر آموزشی مانند معلمان، معاونان و مدیران که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، حضورشان توصیه نمی‌شود.

آیا حضور غیاب در نمرات پایان سال تاثیرگذار است؟
او با بیان اینکه حضور داشتن یا غایب بودن دانش‌آموزان به هیچ عنوان در معدل و نمرات پایان سال آنان تأثیر ندارد، تاکید کرد: هیچ یک از معلمان و مدیران هم نمی‌توانند به بهانه کسر نمره پای دانش‌آموزان را به مدرسه بکشانند.
بیگی با اشاره به اینکه مدارس موظف به فراهم‌سازی محیط پاک و ضدعفونی کردن روزانه کلاس‌های درس هستند، ادامه داد: دانش‌آموزان نیز باید به طور جدی دستکش و ماسک‌های بهداشتی همراه خود داشته باشند و استفاده کنند.

پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، والدین نگران نباشند
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در پروتکلی که از سمت وزارت بهداشت و درمان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، تمام جوانب و اصول بهداشتی یادآوری شده است و همه مدارس تابع آن خواهند بود؛ لذا والدین نگران بهداشت محیطی مدرسه و بهداشت فردی دانش‌آموزان خود نباشند.
او در خصوص بودجه مورد نیاز مدارس برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، بیان کرد: بودجه‌ای در پایان سال از محل اعتبارات مصوب ستاد کرونا به استان‌ها به عنوان سرانه بهداشتی اختصاص داده‌ایم تا وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی محیط مدرسه را تهیه کنند.