کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست‌هاي جديد کانادا از ایران

25 آبان 1392 ساعت 15:14

گروه سياسي: وزیر امورخارجه کانادا در بیانیه‌ای رسمی از مقامات ایران خواست که عزم واقعی خود را برای انجام "تغییرات معنادار" در ایران نشان دهند. جان برد می‌گوید تغییر لحن دولت ایران به‌ تنهایی فایده‌ای ندارد.


وی که در چند ماه اخیر موضعی سرسختانه در قبال دولت حسن روحانی، داشته در تازه‌ترین بیانیه خود در مورد شرایط ایران خواستار بهبود شرایط حقوق بشر و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش شده است.
در این بیانیه ، از لحن و ادبیات تازه ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی و به‌خصوص سیاست هسته‌ای این کشور و آزادی تعدادی اندکی از زندانیان سیاسی استقبال شده است.
وزیر امورخارجه کانادا با اشاره به اینکه ''ما از نعمت ساده‌لوح بودن بی‌بهره‌ایم'' می‌افزاید: «ایستادن در مقابل دوربین و همچنین توییت کردن در مورد تغییرات، بسیار ساده است. بخش مشکل، تصمیم‌گیری‌های دشوار و انجام تغییرات معنی‌دار است.»به گفته  برد، قضاوت بر اساس عملکرد دولت روحانی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به سپری شدن ۱۰۰ روز از شروع کار دولت تازه در ایران گفت که با هر معیاری نیز که سنجیده شود، این اعمال (مثبت) کاهش یافته است. جان برد در بخشی از بیانیه خود، از حکومت ایران خواسته است که به منظور نشان دادن جدیت خود و پاسخگویی به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی، اقداماتی مشخص را انجام دهد.

وزیر امور خارجه کانادا تأکید کرد که هم اکنون زمان آن است تا جامعه جهانی تحریم‌های "سخت" علیه ایران را به منظور وادار کردن این کشور برای گزینش راهی دیگر در برنامه هسته‌ای خود حفظ کند.


کد مطلب: 21485

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21485/درخواست-هاي-جديد-کانادا-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir