به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۲۱۵۲۸

عراقچی: مذاکرات سختی پیش رو داریم

گروه سياسي:​ عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه مذاکرات سختی را پیش رو داریم، گفت: توافقی بدون تامین حقوق مردم ایران، حاصل نخواهد شد.
عراقچی: مذاکرات سختی پیش رو داریم
«سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه مذاکرات سختی را پیش رو داریم، گفت: توافقی بدون تامین حقوق مردم ایران، حاصل نخواهد شد.  معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه درباره گفت و گوی تلفنی روز پنجشنبه خود با «هلگا اشمید» معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: در گفت و گوی تلفنی با خانم اشمید درباره هماهنگی مسایل اجرایی و همچنین دیدار آقای ظریف و خانم اشتون پیش از آغاز مذاکرات صحبت شد. عراقچی درباره اینکه آیا دیدار دکتر ظریف و خانم اشتون یک روز قبل از مذاکرات انجام خواهد شد، افزود: زمان این دیدار هنوز مشخص نیست اما طبق روال معمول مذاکرات، آنها قبل از شروع مذاکرات، دیداری خواهند داشت که این دیدار در قالب صبحانه یا شام کاری انجام می شود.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره سطح دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که از روز چهارشنبه 29 آبان ماه جاری آغاز می شود، گفت: مذاکرات هفته جاری در سطح معاونان وزیران خارجه است و حضور وزیران خارجه مثل مذاکرات ژنو 2 به نتیجه مذاکرات بستگی دارد. وی تصریح کرد: اگر به شرایطی برسیم که نیاز به حضور وزیران خارجه باشد، آنها به مذاکرات ملحق می شوند. عراقچی درباره سفر روز سه شنبه هفته جاری دکتر ظریف به ایتالیا نیز گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ایتالیا صورت می گیرد و آقای ظریف از آنجا برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 عازم ژنو خواهد شد.
مرجع : ايرنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۱:۴۷
سخته ولی ممکنه
فقط کمی همت میخواد و اراده (170392)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۵۳
از دور نشستی می گی لنگش کن! یعنی بیشتر از اراده ی ظریف در این مذاکرات کلا در سطح وزرای امور خارجه ی ایران پس از انقلاب اراه و همت ندیده بودم. و با اینکه گفتگوها ظاهرا بدون توافق کتبی بود، جایگاه ایران را در سطح جهان بکلی تغییر داد! دکتر ظریف از ایران چهره ای منطقی و عقلانی نشان داد، چیزی که 8 سال از عرصه ی دیپلماسی ایران غایب بود. تا همین جاش هم فقط میشه به ایشون گفت دست مریزاد به غیرت و همتتون. (170440)
آن مرد رفته است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۰۲:۲۹
شنیده ام که
جلیلی که میرفت تو مذاکرات ترسی در اندام کل اعضای 6 کشور میفتاد بطوریکه کسی نمیونسته مستقیم تو چشمهای جلیلی نگاه کنه

ترس وجود همه رو میگرفته و در هنگام صحبت با جلیلی دست و پاشون رو گم میکردن (170563)
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ ۱۶:۵۱
یا ابوالفضل!!! (171085)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۵۱
معلومه که سخته ما ملت درک میکنم وبرای شما دعا میکنیم انشاءالله ثابت قدم و موفق باشید (170439)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۲:۵۶
مذاکرت قبلی که به اندازه ی مسابقه ی ایران-استرالیا برای ایران غرورآفرین بود و شاید قدمی که دکتر ظریف برداشتن را بشه درحد سخنرانی آقای خاتی در سازمان ملل دید البته با این تفاوت که اون موقع ایران بیغوله ی فعلی نبود و نماینده ی ایران بودن اینقدر سخت نبود. میراث شوم محمود و جلیلی را باید دکتر ظریف عزیز ما به غرور ملی تبدیل کنه و خب این واقعا کار سختیه! (170444)