به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۱۵۴۹۲

تاثیر بحران کروناویروس بر ورزش جوانان

گروه ورزشی: سازمان‌دهندگان فعالیت‌های ورزشی جوانان به دلیل همه‌گیر شدن کووید-19 تا پایان سال 2020 امیدی به بازگشت به فعالیت‌های ورزشی خود ندارند.
تاثیر بحران کروناویروس بر ورزش جوانان
به گزارش مورنینگ کونسول، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که 46 درصد از برنامه‌های ورزشی جوانان به دلیل بحران کووید-19 در معرض خطر تعطیلی دائمی قرار دارند. همچنین 38 درصد برنامه‌های ورزشی حداکثر سه ماه می‌توانند دوام داشته باشند و 52 درصد والدین معتقدند که به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-19، احتمال کمتری وجود دارد که فرزندان خود را در کلاس ورزشی ثبت‌نام کنند.از هر چهار نفر کارکنان ورزش جوانان یک نفر به دلیل شیوع  ویروس کرونا از دست دادن شغل را تجربه کرده است.درحالی‌که رهبران لیگ‌های بزرگ ورزش حرفه‌ای و اتحادیه‌های بازیکنان تلاش می‌کنند تا مشخص کنند چه موقع می‌توانند به کار بازگردند، مسؤولان برنامه‌های ورزشی جوانان سعی دارند تا بفهمند که اصلا فعالیت‌های آنان آغاز خواهد شد یا خیر.انجمن ورزشی کریستین، که یک انجمن 35 ساله غیردولتی در مریلند است و لیگ‌های تفریحی فوتبال و والیبال را ارائه می‌دهد، یک برنامه ورزشی اجتماعی است که در خلال تعطیلی با آینده‌ای نامشخص روبرو است.آرت وارشاو، رئیس هیات مدیره این انجمن گفت: اولویت اصلی تنها نگه‌داشتن کارمندان تمام‌وقت این انجمن در فهرست حقوق‌بگیران است.وارشاو اظهار کرد: "ما با بودجه بسیار کمی برنامه‌های خود را مدیریت می‌کنیم و هر یک از ثبت‌نام‌های ورزشی هزینه‌های ماه قبل را پرداخت می‌کند.

اگر این روند بیش از چند ماه ادامه یابد، به‌احتمال‌زیاد با از دست دادن تنها کارمند تمام‌وقت خود روبرو می‌شویم، وی تنها فردی است که سازمان ما را حفظ می‌کند.در نظرسنجی League Side 10 تا 30 آوریل، بیش از نیمی از برگزارکنندگان اظهار کردند: کمتر از 10 درصد والدین با فرزندی که در برنامه‌های خود ثبت‌نام کرده‌اند، به دنبال پس گرفتن هزینه‌هایی برای فصول کوتاه یا لغو شده، هستند.از سوی دیگر، تعداد قابل‌توجهی از والدین  برای کمک به برنامه‌های ورزشی جوانان در شرایط بحران مالی فعلی اعلام آمادگی کردند. تقریبا نیمی از والدین در یک نظرسنجی برای پیش‌پرداخت هزینه در فصل‌های آینده  ابراز تمایل کردند تا به‌موقع به سازمان‌دهندگان کمک کنند و 58 درصد والدین  گفتند که حاضرند مبلغ بیشتری بپردازند تا سازمان‌دهندگان بتوانند پروتکل‌های ایمن جدیدی را در صورت ادامه شیوع بیماری تصویب کنند. 

لیگ‌ها بازگشت به‌موقع را پیش‌بینی می‌کنند، اما والدین نگران هستند
اکثر برگزارکنندگان ورزش جوانان اعلام کردند که انتظار دارند بچه‌ها حداکثر بعد از نوامبر به میدان برگردند. 43 درصد برنامه‌ریزان انتظار دارند که بین ژوئن و آگوست بازگردند و درصد تقریبا یکسانی معتقد به بازگشت بین سپتامبر تا نوامبر هستند. تقریبا از هر 10 برگزارکننده یک برگزارکننده  واقعا انتظار ندارد تا سال 2021 دوباره به فعالیت گذشته برگردد.برنامه‌های ورزشی جوانان می‌تواند چالش‌های چشمگیری در بازگرداندن خانواده‌ها به درون خانواده ایجاد کند، زیرا 48 درصد از والدین جوانان ورزشکار گفتند که به دلیل شیوع  این بیماری، احتمال ثبت‌نام فرزندانشان در برنامه‌های ورزشی کمتر است.از دیدگاه سلامتی، 27 درصد والدین گفتند که انتظار دارند که تا پایان ماه جولای مجدد فرزندانشان در ورزش‌های سازمان‌یافته شرکت کنند و 21 درصد دیگر چشم‌انتظار دوره بازگشت به مدرسه  در اگوست یا سپتامبر هستند. بااین‌حال، تقریبا یک‌چهارم والدین انتظار ندارند که حداقل تا آغاز سال 2021 از ورزش کردن  فرزندان خود احساس آرامش کنند و 13 درصد دیگر گفتند که آنان نمی‌دانند چه زمانی آمادگی خواهند داشت.تقریبا از هر چهار نفر والدین سه نفر گفتند: برایشان مهم است که قبل از بازگشت فرزندانشان به ورزش‌های سازمان‌یافته، واکسن کووید-19 ساخته شود و50 درصد آنان گفتند که واکسن بسیار مهم است. علاوه بر این، 34 درصد والدین جوانان ورزشکار گفتند که احتمال کمی دارد به فرزندانشان اجازه دهند به مسابقات کشورها یا مناطق دیگر سفر کنند.ازنقطه‌نظر اقتصادی،  از هر 4نفر یک نفر از والدین جوانان ورزشکار اظهار کردند که یک نفر در خانواده خود به دلیل تعطیلی اقتصادی اخیر شغل خود را ازدست‌داده است و یک‌سوم والدین گفتند که مشارکت ورزشی فرزندشان فشار اقتصادی برای خانواده‌های آنان داشته است.

با رکود اقتصادی سال 2008، طبق برنامه بازی موسسه  Aspen، مشارکت منظم در ورزش تیمی بین جوانان آمریکایی از 45 درصد  به 38 درصد در سال 2014 کاهش یافت که البته این کاهش بدون نگرانی‌های سلامتیی بود که امروزه والدین با آن مواجه شدند.بااین‌حال، این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد والدین می‌دانند که مشارکت فرزندان خود در ورزش‌های سازمان‌یافته باارزش است. حدود 90 درصد والدین شرکت‌کننده گفتند که ورزش ازنظر سلامت جسمی و روحی فرزندانشان بسیار مهم است، 59 درصد گفتند که ورزش مهمترین فعالیتی است که فرزندانشان در آن شرکت می‌کنند.بیش از 80 درصد والدین همچنین اعلام کردند که بچه‌هایشان در مسابقات ورزشی سازمان‌یافته در دوران همه‌گیری بیماری شرکت نکرده‌اند. 

سازمان‌دهندگان به دنبال کمک هستند
جامعه ورزش جوانان نیز مانند بسیاری از صنایع، به دنبال کمک گرفتن  از دولت فدرال برای بقا هستند. تقریبا 3000 سازمان، ائتلافی ایجاد کرده‌اند و از کنگره خواستند 8.5 میلیارد دلار برای ایجاد صندوق امداد اقتصادی ورزش جوانان اختصاص دهد.جرمی گلدبرگ، رئیس ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت تیم‌های ورزشی LeagueApps و عضو کمیته رهبری این ائتلاف گفت: درخواست سرمایه‌گذاری برای تثبیت زیرساخت‌های ورزشی جوانان اولین گام در چشم‌انداز گسترده این گروه است. این برنامه بلندمدت همچنین برای کاهش موانع مالی تلاش می‌کند تا والدین بتوانند فرزندان خود را در برنامه‌های ورزشی ثبت‌نام کنند.گلدبرگ گفت: "ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این سازمان‌ها و برنامه‌ها پویا هستند و آنان می‌توانند با اطمینان به بازی برگردند. همچنین می‌خواهیم خانواده‌ها احساس کنند در تلاش خود برای سرمایه‌گذاری در مشارکت فرزندانشان حمایت می‌شوند و این کار را تا حد امکان آسان کنیم. "ائتلاف همچنین در نظر دارد تا سازمان‌ها را در مورد چگونگی بازگشت مناسب و موثر به بازی، راهنمایی کند. موضوعی که به عقیده گلدبرگ،  با توجه به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، بسیار متفاوت خواهد بود.

وی گفت: " به نظر می‌رسد نسخه‌های تغییریافته بازی وجود داشته باشد، زیرا می‌خواهیم نوع خطرات مرتبط با آن را به حداقل برسانیم ازآنجایی‌که  همه ما منتظر پیشرفت گسترده‌تر در آزمایش و واکسن هستیم."به‌طور جداگانه‌ای، League Side  با یک شرکت غیردولتی که توسط ورزشکاران حرفه‌ای سابق، ورزشکاران CARE   تاسیس شده است، یک صندوق ذخیره‌سازی ورزشی  جوانان با هدف کمک به برنامه‌های ورزشی ایجاد کرده است. این شرکت که حمایت مالی هزاران لیگ ورزش جوانان را توسط شرکت‌هایی مانند Uber Technologies Inc. ، Comcast  و Expedia Group’s Home Away  تسهیل کرده است، مشاغل مختلفی نیز برای حمایت از برنامه‌های ورزشی جوانان از طریق حمایت مالی را تشویق می‌کند.گلدبرگ گفت: یکی از روزنه‌های امید در بحران این بیماری همه‌گیر برای بخش، افزایش سطح قدردانی والدین از ورزش‌های سازمان‌یافته در غیاب آنهاست، چیزی که وی امیدوار است به پیشرفت پشتیبانی برای پیشبرد کمک کند.او گفت: "وقتی فراتر از بحران کووید-19 را بنگرید، من فکر می‌کنم شما یک تعهد بزرگتر از همیشه خواهید دید تا مطمئن شوید که هرچه بیشتر بچه‌ها ورزش کنند. "
برچسب ها: ورزش ویروس کرونا