به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۱۵۶۳۲

برترین نقش آفرینی‌های تام هاردی

گروه فرهنگی: برترین نقش آفرینی‌های تام هاردی به بهانه پخش فیلم «کاپون» در این گزارش جمع آوری شده که می توانید در ادامه ببینید.
برترین نقش آفرینی‌های تام هاردی
پیتر برادشاو منتقد روزنامه گاردین است که اخیرا به بهانه انتشار فیلم سینمایی جدید تام هاردی به نام «کاپون» به رتبه بندی نقش آفرینی‌های او در فیلم‌های سینمایی مختلف پرداخته شده است که در ادامه با آنها همراه می‌شویم.

راکنرولا «Rocknrolla»
این فیلم سینمایی در سال ۲۰۰۸ و توسط گای ریچی ساخته شد. داستان فیلم از‌ این قرار است که در شهر لندن، یک دلال مسکن کلاهبردار، میلیون‌ها پوند را برای ترغیب عده‌ای از سرمایه‌داران شهر پیشنهاد می‌دهد. اما در واقع نقشه‌های دیگری دارد تا او و همکارش یک شبه پولدار شوند. به گفته این منتقد تام هاردی در این فیلم کاریزمای معروف خود را نمایش می‌دهد
.
این یعنی جنگ «This Means War»
این فیلم یک مورد جالب برای طرفداران تام هاردی محسوب می‌شود. در این فیلم کمدی خشن، تام هاردی نقش یک مامور فدرال را بازی می‌کند که به همراه دوست خود با بازی کریس پاین در یک ماموریت مهم شکست می‌خورند. اما نقش آفرینی او در این فیلم جنبه مثبت خاصی ندارد و منتقد گاردین می نویسد شاید حتی ترکیب جیسون استاتهام و دواین جانسون برای این فیلم بهتر بود.

ونوم «Venom»
تام هاردی لیاقت یک نقش مهم در فیلم‌های سینمایی مارول را داشت. او از معدود بازیگرانی است که هم برای نقش ابرقهرمان و هم برای ابرشرور قابل اعتماد است. در این فیلم او نقش یک گزارشگر و محقق به نام ادی بروک را بازی می‌کند که به صورت اتفاقی بدن او میزبان یک انگل فضایی می‌شود. قسمت دوم این فیلم سینمایی با بازی او در دست ساخت است.

کودک ۴۴ «Child 44»
تام هاردی در این فیلم سینمایی که اقتباسی از یک کتاب پر فروش است و داستان پس از جنگ جماهیر شوروی را روایت می‌کند، نقش یک پلیس مخفی به نام بئو دمیدوف را روایت می‌کند و بر اساس رویدادی واقعی است. این پلیس به دنبال پرونده یک قاتل سریالی می‌رود، اما به همین دلیل به عنوان یک خائن شناخته می‌شود و همچنین قاتل قصد دارد که او را از سر راه بردارد.

بی قانون «Lawless»
او در این فیلم سینمایی بازی قابلی را به نمایش می‌گذارد. داستان فیلم «بی قانون» که مدعی دریافت نخل طلای کن نیز بود، از این قرار است که گروهی از قاچاقچی‌ها در ایالت ویرجینیا سود‌های کلانی از معاملات غیرقانونی دریافت کرده اند، اما با ورود کلانتر جدید اختلافاتی بین آنها به وجود می‌آید و منافع آنها به خطر می‌افتد.

مبارز «Warrior»
این فیلم سینمایی در روزگار خود بسیار مورد توجه گرفت و با ترکیبی از هنر‌های رزمی توانست مخاطبان اکشن دوست را هم در کنار خود نگهدارد. هاردی در این فیلم نقش تامی، یک کهنه کار جنگی را روایت می‌کند که به خانه اش بازگشته تا پدرش که رابطه خوبی هم با وی ندارد مربی او در یک مسابقه رزمی شود. اما رقیب هاردی در این مبارزات برادر او از آب در می‌آید که نقش آن توسط «جوئل اگرتون» بازی شد.

دانکرک «Dunkirk»
نقش آفرینی او در این فیلم سینمایی در اصل یک کمئو (نقش آفرینی کوتاه و افتخاری ستارگان معروف) است. اما این نقش کوتاه در این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان به اندازه‌ای خوب بود که در بین برترین نقش آفرینی‌های او قرار می‌گیرد در حالی که حتی یک خط دیالوگ هم ندارد. او در این فیلم نقش یک خلبان را داشت.

کاپون «Capone»
نقش آفرینی عجیب، اما جذاب از تام هاردی در این فیلم سینمایی که سال‌های پایانی عمر آل کاپون را به تصویر می‌کشد به گفته برخی منتقدان شاید تنها نقطه قوت این فیلم سینمایی باشد. این فیلم جدیدترین اثر تام هاردی محسوب می‌شود.

افسانه «Legend»
بازی کردن نقش دوقلو می‌تواند یک آزمایش برای هر بازیگری باشد که تام هاردی به خوبی از پس آن در فیلم «افسانه» بر آمده است. داستان این دو برادر دوقلو واقعی است و تام هاردی توانست دو شخصیت متمایز را که یکی از آنها منطقی‌تر و البته خشن‌تر است را بازی کند.

تلقین «Inception»
در این فیلم گیج کننده و پر محتوای کریستوفر نولان، هاردی نقش یکی از اعضای گروهی را بازی می‌کند که لئوناردو دیکاپریو رهبر آنهاست. دیکاپریو هم فردی است که به نا خودآگاه افراد نفوذ می‌کند تا به راز‌های حساس آنها دست پیدا کند. هاردی تقریبا از نیمه این فیلم حضور پیدا می کند، اما همین قدر برای او کافی است تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد.

شوالیه تاریکی بر می‌خیزد «The Dark Knight Rises»
این فیلم یک عنوان مهم دیگر است که هاردی را در یک مسیر بزرگتر قرار داد. در سومین و آخرین قسمت از سه گانه بتمن به کارگردانی نولان، هاردی نقش یک ضدقهرمان قدرتمند به نام بین را روایت می‌کند که رهبر یک ارتش زیر زمینی است. او برای این نقش مجبور بود که یک ماسک را دائما روی صورت خود داشته باشد و در عین حال به شیوه خاصی صحبت کند.

از گور برخاسته «The Revenant»
این نقش شاید یکی از خالص‌ترین و موفق‌ترین شخصیت‌های شرور تام هاردی در طول فعالیتش باشد. در این فیلم دی کاپریو داستان واقعی شخصی در قرن ۱۹ میلادی را بازی می‌کند که به همراه گروهش برای شکار به منطقه‌ای دور از محل زندگی خود می‌روند. هاردی نقش جرالد فیتز یکی از افراد زیر دست دی کاپریو را بازی می‌کند که البته با اتفاقاتی که برای دی کاپریو می افتد او به مرور شخصیت شرور خود را بروز می دهد.

مکس دیوانه:جاده خشم «Mad max:Fury Road»
برای بیشتر طرفداران تام هاردی، این فیلم یکی از فیلم‌های اصلی او محسوب می‌شود. جرج میلر در این فیلم بازسازی شده یک اکشن تعقیب و گریز جذاب را خلق کرد که در دنیایی پسا آخرالزمانی روایت می‌شود و یک نفر تمامی منابع حیاتی را کنترل می‌کند.

لاک «Locke»
این فیلم بهترین اثر تام هاردی است. فیلمی که نشان می‌دهد، او به عنوان بازیگر چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد. شاید تصور می‌شود فیلم‌هایی که وی را به شهرت رسانده اند، بهترین نقش آفرینی او باشد، اما او در این فیلم مستقل بسیار موفق عمل کرده است. هاردی در این فیلم نقش یک مهندس ساخت و ساز به نام ایوان لاک را دارد و تمام فیلم در اتومبیل او روایت می‌شود.
برچسب ها: تام هاردی