کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزییات بازداشت رضا اسلامی استاد برجسته حقوق

30 ارديبهشت 1399 ساعت 19:35


گروه سیاسی: عمادالدین باقی، حقوقدان و ‌فعال حقوق‌ بشر در کانال تلگرامی خود نوشت: خبر بازداشت دکتر رضا اسلامی استاد برجسته حقوق دانشگاه شهید بهشتی توسط نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه شگفت آور و تأسف بار بود. در واقع به این ترتیب نه حرمت استاد را نگه داشتند نه حرمت دانشگاه را.
دکتر اسلامی شخصیت فرهیخته و معتدلی است که با احضاریه رسمی در مراجع قضایی حضور پیدا می‌کرد و به هر پرسشی پاسخگو بود. چه ضرورتی داشت که این حرکت ناپسند صورت گیرد؟ این اقدام چه پیامی دارد؟ این پیام که حریم و حرمت استاد و دانشگاه نادیده گرفته می‌شود باعث ترس دیگران نخواهد شد بلکه پیامدهای مخربی برای کلیت سیستم دارد. آقای اسلامی از شخصیت هایی است که در حوزه صلح و حقوق بشر فعالیت آکادمیک داشته و در جایگاهی نبود که چنین رفتاری با او قابل توجیه باشد. این اتفاقات نیروهای گریز از مرکز ر ا هرچه بیشتر توسعه می دهد. امید است دکتر اسلامی هرچه زودتر آزاد شود و مراجع مربوطه توضیحات لازم را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا صبح امروز با تایید خبر بازداشت این استاد دانشگاه گفت: ادعای دستگیری این فرد (رضا اسلامی) در دانشگاه تکذیب می‌شود و دستگیری در دانشگاه انجام نشده است و چه کنیم با کسانی که شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی می‌کنند و بازداشتی در خارج از دانشگاه بوده است. سخنگوی قوه قضاییه افزود: حضور ضابطان در دانشگاه برای این بود که بعد از بازداشت فرد اقرار کرده که بخشی از اسناد مجرمانه را در اتاق کارش در دانشگاه دارد و برای دستیابی به این اسناد، آن‌ها را از اتاقش برداشتند و اینگونه بود که سرو صدا راه انداختند. وی افزود: طبق قانون مجاز به دستگیری افراد در دانشگاه نیستیم اما وقتی فرد اقرار کرده اسناد مجرمانه را در دانشگاه داشته آیا باید برویم آن‌را برداریم یا نه؟ اگر بمب هم بود   برای خنثی‌سازی آن نباید برویم؟
 


کد مطلب: 216014

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216014/جزییات-بازداشت-رضا-اسلامی-استاد-برجسته-حقوق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir