به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۲۱۶۰۱۵
استاندار خوزستان:

آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان هنوز بالاست

آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان هنوز بالاست
گروه جامعه: استاندار خوزستان گفت: روند مبتلایان به کرونا در خوزستان بسیار زیاد است، محدودیت‌ها در خوزستان برای مقابله با کرونا تا پس از تعطیلات عید فطر اعمال می‌شود و پس از آن امیدواریم نیاز به تصمیم جدید نباشد.

 غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری خوزستان با تاکید بر رصد شرایط موجود در استان از نظر ویروس کرونا بیان کرد: محدودیت‌ها در خوزستان برای مقابله با کرونا تا پس از تعطیلات عید فطر اعمال می‌شود و پس از آن امیدواریم نیاز به تصمیم جدید نباشد.  شریعتی با بیان اینکه از نظر تخت بیمارستانی جای نگرانی در خوزستان وجود ندارد افزود: تخت‌های ویژه بیشتری را در خوزستان تجهیز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به تدریج روند بیماری را با اقدامات لازم کاهش دهیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه با بررسی شرایط در صورت نیاز محدودیت‌هایی برای رفت و آمد اعمال خواهد شد بیان کرد: روز شنبه آینده(سوم خرداد) همه ادارات، بانک ها و اصناف غیر از اصناف ضروری تعطیل خواهد بود و اصناف غیرضروری نیز از شنبه سوم خرداد تا پایان تعطیلات عید فطر در سطح خوزستان تعطیل هستند. وی برگزاری نماز عید فطر را فقط در مساجد محل و به شرط برگزاری در فضای رو باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر خواند و از مردم خواست در تعطیلات پیش رو از رفت و آمد و دید و بازدید صرف نظر کنند. شریعتی همچنین بر استفاده مراجعان بانک‌ها و ادارات از ماسک تاکید کرد و گفت: ادارات نباید به افراد بدون ماسک اجازه ورود بدهند.
ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است. به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است. ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.