کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم

1 خرداد 1399 ساعت 8:39

گروه ورزشی: لیگ برتر فوتبال در دوره نوزدهم پس از تعطیلی ۱۰۰ روزه با دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال از سر گرفته می‌شود.


تیم‌های لیگ برتری مراحل تست‌های کرونا را پشت سر می‌گذارند و به ‌زودی شاهد آغاز تمرینات آن‌ها خواهیم بود. اما با شروع مسابقات، رقابت بالای جدولی‌ها به اوج خود می‌رسد و مدعیان لیگ امسال، به دنبال کسب بهترین نتیجه ممکن خواهند بود. نکته جالب از بازی‌های باقی‌مانده لیگ در سال جاری، بازی‌های رو در روی مدعیان دوم تا پنجم جدول خواهد بود، در حالی‌که پرسپولیس، اکثر بازی‌های دشوار خود را پشت سر گذاشته است.
پرسپولیس؛ استارت برای پوکر در قهرمانیتیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی، اختلافی ۱۰ امتیازی با سپاهان و تراکتور، تیم‌های دوم و سوم جدول به ‌وجود آورده‌ و تا حدودی مسیر رسیدن به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را طی کرده است. سرخ‌ها در ادامه لیگ نوزدهم، به ترتیب مقابل پیکان، شاهین، ماشین‌سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا بازی خواهند کرد.نکته مثبت برای پرسپولیس، بازی نداشتن در ادامه لیگ با هیچ یک از ۵ تیم بالای جدولی است. پرسپولیس در همین ۶ هفته ابتدایی مقابل ۴ تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو بازی کرده و ۱۰ امتیاز هم به دست آورده است. (بازی مقابل سپاهان با رای کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.)

سپاهان، نزدیک‌ترین مدعی به پرسپولیس
طلایی‌پوشان اصفهانی که از ۶ بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم تنها ۲ برد به دست آوردند، در ادامه، بازی‌های حساسی با تراکتور، استقلال و شهرخودرو (تیم‌های سوم تا پنجم جدول) در پیش خواهد داشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی با صنعت نفتی که نیم‌فصل نخست متحمل شکست سنگین ۴ بر ۲ شده بودند هم باید بازی کنند و مسیر دشواری پیش رو خواهند داشت. علاوه بر تیم‌های نامبرده، اصفهانی‌ها مقابل گل‌گهر، سایپا، پارس‌جنوبی، نساجی و پیکان باید صف‌آرایی کنند.

تراکتور؛ تکاپو برای کسب سهمیه آسیایی 
سرخپوشان تبریزی نیز که هم‌امتیاز با سپاهان و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم قرار دارند، در ۹ بازی باقی‌مانده، دیدار‌های حساسی مقابل تیم‌های سپاهان، استقلال و شهرخودرو در پیش خواهند داشت. بازی مقابل صنعت‌نفت و فولاد خوزستان و نساجی هم از دیگر بازی‌های دشوار پرشور‌ها خواهد بود و دیگر بازی‌های شاگردان ساکت الهامی مقابل پیکان، شاهین و ماشین‌سازی است. تراکتور از ۶ بازی ابتدایی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست در کارنامه داشته است.

استقلال‌؛ یک فصل دیگر بدون جام لیگ برتر؟  
آبی‌پوشان پایتخت نسبت به دیگر رقبا، یک بازی عقب‌افتاده بیشتر دارند و پیش از آغاز بازی‌های هفته بیست‌ودوم، باید مقابل فولاد اهواز قرار بگیرند. اما در ۹ بازی باقی‌مانده آن‌ها، شاگردان فرهاد مجیدی هم باید مقابل شهرخودرو و تراکتور قرار بگیرند و هم یک بازی حساس دیگر در تهران مقابل سپاهان داشته باشند. دیگر بازی‌های استقلال مقابل سایپا، پارس‌جنوبی، صنعت‌نفت، نساجی، پیکان و شاهین بوشهر خواهد بود.استقلال از ۵ بازی اول خود در نیم‌فصل دوم ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی به دست آورده است.

شهرخودرو و تلاش برای کسب بهترین عنوان فوتبالی در مشهد
پیش از این، ابومسلم و شهرخودرو (لیگ هجدهم) با کسب عنوان چهارمی در لیگ برتر، بهترین نتایج مشهدی‌ها را تاریخ لیگ برتر به دست آورده بودند و اگر شاگردان مجتبی سرآسیایی که اکنون تیم پنجم جدول هستند، در پایان فصل موفق به رسیدن به جایگاه سوم شوند، دست به کاری تاریخی خواهند زد. شهرخودرو از ۶ بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم، ۳ برد و یک تساوی داشته است.شهرخودرو در بازی‌های گذشته مقابل پرسپولیس قرار گرفتند و حالا دیدار‌های حساسی مقابل استقلال، تراکتور و سپاهان خواهند داشت. همچنین دیگر بازی‌های این نماینده‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا، پارس‌جنوبی، صنعت‌نفت و نساجی مازندران است.


کد مطلب: 216096

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216096/بررسی-۹-هفته-باقی-مانده-لیگ-نوزدهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir