کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

2 خرداد 1399 ساعت 8:45

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۱۶۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۳۲ هزار نفر ثبت شد.


 تعداد بهبودیافتگان کرونا در کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ استان فوتی نداشته و ۶ استان نیز یک فوتی داشته‌اند.سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ادامه ارائه آمارهای مربوط به کرونا در کشور گفت: از ۳۱ اردیبهشت تا اول خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.کیانوش جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و ۲۰۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۲۴۹ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۲۶۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.جهانپور تاکید کرد: تاکنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

 ادامه روند رو به کاهش ابتلا به کرونا در روسیه
در روسیه برای دومین روز پیاپی، موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا کمتر از ۹ هزار نفر ثبت شد، البته در کل تعداد مبتلایان به بیش از ۳۱۷ هزار نفر رسید، بیش از ۹۲ هزار نفر بهبود یافته و حدود ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه در گزارش پنج‌شنبه خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی یک روز گذشته ۸ هزار و ۸۴۹ نفر بود تا موارد کلی این آلودگی در روسیه به ۳۱۷ هزار و ۵۵۴ نفر افزایش یابد. این دومین روز متوالی است که شمار جدید مبتلایان به زیر ۹ هزار مورد رسیده است.بر اساس این اطلاعات، همچون گذشته بیشترین موارد جدید عفونت ویروس کرونا در مسکو و تعداد ۲۹۱۳ مورد ثبت شده است که در مجموع تاکنون ۱۵۵ هزار و ۲۱۹ نفر آلوده به این ویروس در پایتخت شناسایی شده‌اند. تعداد بیماران مرخص شده در طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۲۸۹ نفر در ۸۱ منطقه روسیه بود  تا در مجموع موارد بهبود به ۹۲ هزار و  ۶۸۱ نفر افزایش یابد.

 افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان و مرگ یکی دیگر از سیاستمداران برجسته
همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان یکی از نمایندگان پارلمان ایالت بلوچستان نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد. تسنیم به نقل از داون نیوز نوشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که توسط مقامات رسمی دولت اسلام‌آباد تایید شد به ۴۸ هزار و ۹۱ نفر رسید. تاکنون ۱۰۱۷ بیمار در پاکستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ هزار و ۱۰۱ بیمار نیز پس از مداوا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.روز گذشته «سید فضل آقا»  یکی از نمایندگان پارلمان ایالتی بلوچستان و نماینده سابق دولت در این ایالت بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داد. پیش از این نیز یکی از نمایندگان پارلمان ایالت خیبرپختونخوا جان خود را بر اثر کرونا از دست داده بود ولی «اسد قیصر» رئیس پارلمان پاکستان پس از ابتلا به این ویروس توانست سلامتی خود را به دست آورد.


کد مطلب: 216160

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216160/آخرین-آمار-رسمی-کرونا-ایران-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir