کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امتحانات‌پایان ترم دانشگاه‌‌غیردولتی‌غیرحضوری‌شد

2 خرداد 1399 ساعت 9:04

گروه جامعه: بخشنامه ارزیابی دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی برای نیمسال تحصیلی جاری به آنان ابلاغ شد. بر این اساس تمام امتحانات پایان ترم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.


با اعلام رییس جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها از ۱۷ خرداد ماه برای انجام امور آموزشی و پژوهشی با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازگشایی می شوند. اختیار برگزاری امتحانات پایان ترم، نحوه ارزیابی دانشجویان در ترم تحصیلی جاری و زمان به پایان رسیدن این نیمسال با ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی واگذار شده است.دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی که تعدادشان در کشور به حدود ۳۲۰ موسسه می رسد نیز از این قائده مستثنی نبوده و طبق اعلام پیشین علی آهون منش، رییس اتحادیه این دانشگاه ها یک بازه زمانی سه هفته ای برای کلاس های رفع اشکال دانشجویان در دانشگاه های غیردولتی در نظر گرفته شده است.اکنون نیز بخشنامه ارزیابی دانشجویان این دانشگاه ها به آنان ابلاغ شد که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت. بر اساس این بخشنامه، ارائه دروس نظری و برخی دروس عملی نیمسال جاری بر اساس تقویم آموزشی کماکان به صورت الکترونیکی ادامه خواهد یافت. با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، آخرین روز تشکیل کلاس ها در این نیمسال با تمدید یک هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی در تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری خواهد بود و تمام مستندات کلاس های الکترونیکی از جمله صوت،‌ تصویر و فایل تا قبل از ۳۱ خردادماه در سامانه آموزش های الکترونیکی باید بارگذاری شود.این بخشنامه می افزاید بازه زمانی امتحانات پایان ترم در این نیمسال از هفتم تیر تا هفتم مرداد ۹۹ است و تمام امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.بخشنامه دانشگاه های غیردولتی با اشاره به دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت علوم در خصوص ارزیابی دروس نیمسال جاری تحصیلی، اعلام می کند که ارزیابی دروس در ترم جاری می تواند به شیوه غیرحضوری و با بهره گیری از روش های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد.


در شیوه ارزیابی دانشجو در طول ترم، حداقل سه مورد ارزیابی به شیوه های مختلف باید انجام شود؛ همچنین نمره ارزیابی دانشجو در پایان ترم به نحوی تخصیص داده شود که حدود ۶۰ درصد نمره به فعالیت های غیر از امتحان پایان ترم مرتبط باشد.برگزاری امتحانات می تواند به صورت تستی یا تشریحی، کتبی، شفاهی و آزمون های مستمر انجام پذیرد و نمره نهایی باید بر اساس فعالیت های طول ترم، روش های ترکیبی ارزیابی توسط استاد و نمره آزمون اعلام شود.طبق اعلام دانشگاه های غیردولتی، شیوه ارزشیابی در اختیار گروه های آموزشی و استادان است.این دانشگاه ها به دانشجویان اعلام کردند که برای سوالات تستی می توان بازه زمانی برای هر سوال تعیین کرد، همچنین امتحانات دروس محاسباتی نیز می تواند به صورت تستی برگزار شود و از دانشجو درخواست بارگذاری حل مسأله را به صورت جداگانه داشت یا فقط به صورت بارگذاری حل مسأله باشد.
دانشگاه های غیردولتی زمان برگزاری دروس عملی و کارگاهی را پس از اعلام رفع محدودیت ها اعلام کردند که در تابستان به صورت فشرده برگزار می شود.به گزارش ایرنا، دانشگاه های کشور از ابتدای اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا، آموزش های غیرحضوری را جایگزین کلاس های درس کرده اند.


کد مطلب: 216165

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/216165/امتحانات-پایان-ترم-دانشگاه-غیردولتی-غیرحضوری-شد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir