به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۱۶۱۷۰
شمار موارد کرونا از ۵ میلیون گذشت

دانشمند آمریکایی: فعلا به واکسن امید نبندید

دانشمند آمریکایی: فعلا به واکسن امید نبندید
گروه بین‌الملل: شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان از ۵ میلیون مورد گذشته است و یک دانشمند ارشد آمریکایی می‌گوید مردم نباید به ساخته شدن زودهنگام واکسن امید ببندند.
 

به گزارش گاردین، ویلیام هسلتین پژوهشگر پیشگام آمریکایی در زمینه سرطان، ایدز و طرح ژنوم انسانی می‌گوید بهترین شیوه برای مهار همه‌گیری جهانی ویروس کرونا مدیریت آن از طریق ردیابی دقیق موارد عفونت و اقدامات شدید قرنطینه در مناطقی است که ویروس شروع به انتشار کرده است. او گفت با اینکه واکسن کرونا ممکن است ساخته شود، اما «من به آن امید نمی‌بندم» و مردم را تشویق کرد ماسک بزنند، دستهایشان را بشویند، سطوح را پاک کنند و فاصله‌شان با دیگران را حفظ کنند.
هسلتین اشاره کرد که قبلا واکسن‌های برای انواع دیگر ویروس کرونا ساخته شده بودند، نتوانستند باعث حفاظت غشاهای مخاطی در بینی که محل معمول ویروس به بدن است، در برابر عفونت ویروس شوند.
هسلتین همچنین گفت آمریکا، روسیه و برزیل که سه کشور اول جهان از لحاظ شمار عفونت‌ها با ویروس کرونا هستند، بدترین وضعیت از لحاظ مهار شیوع بیماری را دارند. در حالیکه شمار موارد عفونت کرونا در جهان از ۵ میلیون مورد گذشته است، برزیل روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت شمار بی‌سابقه ۱۹۹۵۱ مورد عفونت جدید را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل عفونت‌ها در این کشور به ۲۹۱۵۷۹ مورد رسید. اگر این روند ادامه یابد، برزیل در مدت کوتاهی روسیه را از لحاظ شمار عفونت‌ها پشت سر می‌گذارد.
در همین حال وزارت بهداشت برزیل دستورالعمل جدیدی را برای استفاده گسترده‌تر از داروی ضد مالاریای کلروکین برای مواد خفیف عفونت ویروس کرونا صادر کرده است. ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل با وجود مخالفت کارشناسان بهداشت عمومی که درباره عوارض جانبی احتمالی این دارو هشدار می‌دهند، مصرف آن را تبلیغ می‌کند. ادواردو پازوئلو، وزیر موقت بهداشت که یک ژنرال ارتش است پس از آن مصرف این دارو را تایید کرد که دو وزیر قبلی بهداشت که پزشک بودند، در مخالفت با فشار رئیس‌جمهور برای تجویز زودهنگام کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا استعفا کردند. بر اساس دستورالعمل جدید، این داروهای ضد مالاریا به همراه آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین در شروع علائم بیماران کووید-۱۹ برایشان تجویز می‌شود. بیماران و بستگانشان باید فرمی را امضا کنند که عوارض جانبی احتمالی داروها را می‌پذیرند.
برچسب ها: واکسن کرونا