به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۱۷۰۲

4 شرط اولاند برای توافق هسته ای با ایران

گروه سياسي:​ رئیس جمهور فرانسه برای توافق هسته ای با ایران 4 شرط برشمرد.
4 شرط  اولاند برای توافق هسته ای با ایران
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسرائیل در شهر قدس گفت: فرانسه چهار شرط را برای دست یابی به توافق مقدماتی درباره برنامه هسته ای ایران تعیین کرده است. وی افزود: فرانسه از دست یابی به توافق انتقالی با ایران در صورت اجرا کردن این چهار شرط که آنها را باهم یعنی با کشورهای 1+5 تعیین کردیم حمایت می کند. این چهار شرط شامل:

شرط اول: قرار گرفتن همه تاسیسات هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان توافق

شرط دوم: تعلیق غنی سازی 20 درصدی اورانیوم

شرط سوم: کاهش میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران

و شرط چهارم: توقف ساخت تاسیسات پلوتنیوم (آب سنگین ) اراک .

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: این چهار نکته را برای تضمین دست یابی به توافق با ایران اساسی می دانیم. مقامات ایرانی تاکنون هیچ یک از این چهار موضوع را به عنوان خط قرمز یا موضوعات غیرقابل بحث وگفتگو با گروه 1+5 مطرح نکرده بودند. این چهار موضوع با شرط ها و خواسته هایی که پیش از این لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو مطرح کرده بود نیز متفاوت هستند.فابیوس قبل از این خواستار توقف کامل غنی سازی اورانیوم در خاک ایران، انتقال همه ذخایر اورانیوم غنی شده از خاک ایران، برچیدن تاسیسات غنی سازی فردو و آب سنگین اراک شده بود. اولاند همچنین به هنگام ورود به فرودگاه بن گوریون تل آویو گفت: فرانسه تا زمانی که از توقف تلاش های ایران برای کسب سلاح هسته ای مطمئن نشود با کاهش تحریم های ایران مخالفت می کند.
مرجع : عصرایران

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۴۵
هیچ حرفی نیست، در برابر این خواسته ، ما هم حذف کامل تحریمها را باید بخواهیم.
اگر به کمتر راضی شدند ما هم به کمتر راضی می شویم (171671)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۲۱:۰۹
به جای یکی از این شرطها میتونه دماغ زشتشو رایگان در ایران جراحی کنه. (172128)
سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۲
خوبه نگفته شرط پنجم این که سهمیه جام جهانیمونو بدیم به فرانسه که احتمال صعودش خیلی کم شده خخخخ ، فرانسه هم واسه ما شاخ شده (171689)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۵
هر چند باید حسن نیت خودمان را در داشتن تکنولوژی هسته ای نشان دهیم ولی امیدوارم دیگر کار به اینجا نکشد که هر کشوری به خود اجازه بیان چنین نظراتی بدهد. (171700)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۲۰
شرط پنجم ( درد اصلی)‌ تداوم تسخیر بازار خودوی ایران با محصولات بنجل فرانسه (171709)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۰۷
محصولات فرانسه بنجل نیست
بنجلاش به ایران میرسه چون با تاخیره 20 و 30 ساله وارد ایران میشه (171891)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۲۰
اول انکه این شرط ها مال خودشان نیست ودوستان صهیونیست دیکته کردند و دوم آنکه با این شرط ها نشان میدهد که آنها قصد حل موضوع را ندارند . (171710)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۳
این فرانسویها معلومه نمی خواهند توافق بشه. اگه نه سر و صدای رسانه ای به راه نمی انداختند. خدا هیچ مملکتی رو مزدور بیگانه نکنه (171714)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۲:۰۱
یکی بهش بگه رییس جمهور فرانسه ای و نه رییس جمور اسراییل (171727)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۲:۴۲
ببین چه به سر این ملت آوردن ، که هر کس و ناکثی برای ما ، مردم دیار پارس ، خط و. نشان میکشه ! این نتیجه حرفهای نسنجیده و نپخته یک عده است که هر جا نشستن ، افاضه فرمودن ، دیگران هم شعار دادند ! (171746)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۳:۰۱
به خاطر حمایت بیشرمانه فرانسه از جنگ و تحریم علیه ایران ( با دریافت رشوه بصورت خرید تسلیحات از سوی عربستان ) کمپین تحریم کالاهای فرانسوی در جهان اسلام و ایران و قطع تدریجی مونتاژ پژو و دیگر محصولات فرانسوی به جهت اعمال فشار داخلی و اقتصادیی بر این دولت فرانسه که سابقه خونین و کثیفی از استعمار به خصوص در افریقا دارد و خود راکتورهای هسته ای دیمونا را به اسراییل داده باید انجام شود (171759)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۱۹
ا- باشه چون آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
2- خیلی بیجا کردید شما
3- ایضا 2
4- ایضا2و3 (171896)