به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۲۱۷۷۹۰

آموزش و پرورش نیازمند زیست بوم جدیدی است

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش گفت: تحولات جدیدی در بدنه تعلیم و تربیت نفوذ پیدا نکرده است بنابراین نیاز داریم وارد زیست بوم جدیدی شویم.
آموزش و پرورش نیازمند زیست بوم جدیدی است
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: آموزش و پرورش جریان یادگیری را هدایت می‌کند البته تنها آموزش و پرورش در این مورد فعال نیست، ولی تمایز اصلی ما این است که در بهترین دوره زمانی، آموزش افراد را در اختیار داریم.او ادامه داد: کرونا به ما یاد داد تا عادت‌های منجمد شده را تغییر دهیم. ساختار‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است و این ما هستیم که بنده‌ای که می‌خواهد شکل بگیرد را هدایت کنیم.

نظام تعلیم و تربیت هر ۱۰ سال یکبار تغییر می‌کند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت هر ۱۰ سال یکبار تغییر می‌کند، بیان کرد: تحولات جدیدی در بدنه تعلیم و تربیت نفوذ پیدا نکرده است بنابراین نیاز داریم وارد زیست بوم جدیدی شویم.حاجی میرزایی تصریح کرد: در این گردهمایی سعی داریم مناسبات خود با متولیان فناوری‌های نوین آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا آینده درخشان تری برای نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام کرونا ناگزیر بودیم تا تعطیلی آموزش با تعطیلی مدارس همزمان نشود، گفت: به زیست بوم جدیدی وارد شدیم تا به این نیاز عمومی پاسخ دهیم بر همین اساس سامانه «شاد» طراحی شد. اکنون بیش از ۹۸ درصد مدیران و معلمان و بیش از ۷۸ درصد دانش آموزان در این شبکه فعال هستند، همچنین بیش از ۲ میلیارد فایل در این شبکه آپلود شده است.او ادامه داد: شرایطی فراهم شده تا بیش از یک میلیون نفر از این فرصت بهره‌مند شوند، همچنین در نظر داریم به هر دانش آموزان یک صفحه شخصی بدهیم تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر مناطق به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: متاسفانه برخی افراد هم به گوشی و ابزار مناسب دسترسی ندارند. بنابراین سعی داریم با این شرایط ظرفیت خود را توسعه دهیم، همچنین فرصتی به معلمان بدهیم تا تدریس‌های برتر تماشایی شود.