به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۱۸۰۲۲

مدرسه تلویزیونی تعطیلات تابستانی ندارد

گروه جامعه: مسئول مدرسه تلویزیونی ایران و مدیر شبکه آموزش از برنامه جدید برای کلاس‌های تابستانه و سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدرسه تلویزیونی تعطیلات تابستانی ندارد
این روزها که امتحانات دانش‌آموزان برگزار می‌شود مدرسه تلویزیونی با مرور درس‌ها و برطرف کردن مشکلات و حل‌ تمرین‌ها به کار خودش تا ۲۷ خردادماه ادامه می‌دهد. خبری که مسعود احمدی‌افزادی   اعلام کرد. او از شرایط ویژه کار مدرسه تلویزیونی ایران در ایام تابستان خبر داد و گفت: مدرسه تلویزیونی ایران تعطیلی ندارد یا آموزش فشرده دارد و یا مکمل! مدیر شبکه آموزش در این گفت‌وگوی کوتاه به فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و افزود: پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان و روزهای امتحان ما مرور درس‌ها و حل و رفعِ مشکلات عقب‌ماندگان از تحصیل را در دستور کار داریم. کسانی که حتی در کلاس‌های مدرسه تلویزیونی از آموزش دروس عقب مانده‌اند و یا از طریق فضای مجازی و ارتباط با معلمین خودشان نکاتِ لازم موفق به دریافت همه نکات و آموزش‌ها نشدند در این دوره هم می‌توانند مشکلاتشان را در آموزشِ این روزهای تلویزیون دریافت کنند و آماده امتحان شوند. وی در خصوص برنامه ویژه تابستانه مدرسه تلویزیونی توضیح داد: از اول تیرماه متناسب با برنامه‌های تابستان، متنوع‌تر و با ساعت‌های بازتر غیرفشرده، مدرسه تلویزیونی با آموزش‌های مکمل کار خود را از سر می‌گیرد. برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی بحث‌های مهارتی، کاربردی و آموزش‌های مفید، دوره متوسط اول هدایت تحصیلی و بعضی از دروس مهم‌شان مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای متوسطه دوم خصوصاً کلاس دوازدهمی‌ها و امتحانات نهایی و کنکورشان، برنامه ویژه داریم. برای کار و دانشی‌ها درس‌های مهارتی درنظر گرفته‌ایم و مجدداً برای آغاز تحصیلی جدید آماده می‌شویم.
احمدی‌افزادی در پاسخ به این سؤال که برای آغاز تحصیلی جدید چه برنامه‌هایی دارید، تأکید کرد: مدرسه تلویزیونی ایران بعد از دوره تابستانه و آموزش‌های مکمل، اگر قرار باشد آموزش و پرورش تصمیم خودش برای شروع پیش از هنگام (مهرماه) تحصیل دانش‌آموزان را به مرحله اجرا برساند و چه در زمان آغاز تحصیلی، ما سه برنامه درنظر گرفته‌ایم. اول وضعیت قرمز کرونایی مشابه بهمن و اسفند و اردیبهشت، زرد کرونا وضعیت متفاوتی را اجرا خواهیم کرد و در صورت دایر بودن مدرسه‌ها، آموزش مکمل مثل تابستان را مبنا قرار می‌دهیم. وی درباره همکاری شبکه‌های دیگر، گفت: در ایام تابستان به صورت متمرکز در شبکه آموزش، مدرسه تلویزیونی را خواهیم داشت و البته شبکه ۴ سیما با ما همکاری می‌کنند. در آغاز سال تحصیلی هم باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد شبکه‌های سیما هم مثل این ایام به کمکِ پوشش بهتر مدرسه تلویزیونی ایران خواهند آمد.