به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : ۲۱۸۱۰
حضور مخفیانه مربی لبنان در تمرین ایران

لبنان - ايران؛ امضاي حکم صعود در بيروت

گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار دور برگشت مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا امروز به مصاف لبنان خواهد رفت.
لبنان - ايران؛ امضاي حکم صعود در بيروت
تيم ملي کشورمان بعد از تحمل اولين شکست تاريخ فوتبال ايران مقابل لبنان بار ديگر راهي اين کشور شده تا به نوعي انتقام باخت در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را بگيرد. اگر چه شاگردان کارلوس کي‌روش در ديدار رفت مقدماتي جام ملت‌ها توانستند در ورزشگاه آزادي حريف را با 5 گل شکست دهند اما بازي امروز از آنجا که اولين ديدار 2 تيم بعد از آن باخت در کشور لبنان محسوب مي‌شود از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، خصوصا که کسب امتياز در اين مسابقه، صعود تيم ملي کشورمان به مرحله نهايي جام ملت‌ها را قطعي خواهد کرد.

با توجه به وضعيت نامناسب زمين ورزشگاه محل مسابقه تاکتيک محتمل کي‌روش روي آوردن به بازي فيزيکي و استفاده از توپ‌هاي بلند خواهد بود که با توجه به اين که لبنان هم تيمي قدرتي محسوب مي‌شود مي‌توان حدس زد شاهد فوتبالي درگيرانه باشيم. بايد اذعان کرد اگر تيم ملي بتواند در اين ديدار به گل زودهنگام دست يابد در آن صورت احتمال اين که لبناني‌ها قافيه را ببازند و دچار آنارشي تاکتيکي شوند، زياد است.

ترکيب تيم ملي مشخص است. در سال منتهي به جام جهاني هيچ چيز براي تيم ملي مهمتر و بهتر از رسيدن به ثبات تاکتيکي در قالب ارنج 14 نفره (11 بازيکن و 3 تعويض) نيست با توجه به اين نکته که هدف اصلي کي‌روش ميدان دادن به لژيونرها و جا انداختن اينگونه بازيکنان در ترکيب اصلي است.

بر اساس اين ايده که در بازي با تايلند هم شاهدش بوديم مي‌توان بار ديگر شاهد حضور ثابت دانيال داوري و مهرداد بيت آشور در کنار اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعي بود. وقتي به اين 5 نفر 2 دفاع مرکزي ثابت تيم يعني سيد جلال حسيني و پژمان منتظري را اضافه کنيم و 3 هافبک کليدي به نام‌هاي جواد نکونام، آندرانيک تيموريان و جلوي آن‌ها مجتبي جباري را مي‌ماند يک بازيکن ديگر در جناح چپ که با توجه به مصدوميت مهرداد پولادي و در ادامه هاشم بيک‌زاده، کي‌روش بالاخره مجبور شد اين پست را در بازي با تايلند به احسان حاج صفي بسپارد، بازيکني که پيش از حضور کي‌روش فيکس بود. با اين حساب مي‌بينيم که تکليف ترکيب تيم ملي مشخص است و دست سرمربي پرتغالي براي تغيير منطقي چندان باز نيست مگر اين که تصميم بگيرد حفاظت از دروازه را بار ديگر به رحمان احمدي بسپارد و يا اصلا بخواهد ريسک کند و ترکيب متفاوتي را تجربه نمايد.

تيم ملي کشورمان در پايان بازي چهارم با 10 امتياز صدرنشين گروه دوم باقي ماند و با توجه به اين که کويت 6 امتيازي و لبنان 5 امتيازي هستند و ايران با کسب يک امتياز هم صعودمان را قطعي خواهد کرد. اين ديدار ساعت 19 امروز به وقت تهران برگزار مي‌شود.

آخرین تمرین تیم ملی کشورمان پیش از دیدار با لبنان از ساعت 17 به وقت محلی (18:30) به وقت کشورمان برگزار شد که خبرنگاران و عکاسان تنها 20 دقیقه اول تمرین را می‌توانستند پوشش دهند. پیش از شروع تمرین تیم ملی، داوران دیدار لبنان و ایران در زمین تمرین می‌کردند که ناظر AFC نیز در این تمرین حضور داشت. تعدادی از لبنانی‌های هوادار تیم منچستریونایتد با در دست داشتن پرچم این تیم در تمرین تیم ملی ایران حاضر شدند و با کی‌روش مربی سابق من‌یونایتد عکس یادگاری گرفتند.

احسان حاج‌صفی همراه سایر ملی‌پوشان تمرین نکرد و نظاره‌گر تمرین بود. مربی لبنان هنگام تمرین تیم ملی با به سرگذاشتن کلاه و پوشیدن گرمکن خود را پوشانده بود تا کسی او را نشناسد و به تمرین تیم ملی آمد اما مسئولان تیم ملی با متوجه شدن از این موضوع او را از تمرین اخراج کردند. سفیر ایران در لبنان، همراه با هیئت همراه به تمرینات تیم ملی آمد و با کادرفنی و بازیکنان تیم ملی به گفت‌وگو پرداخت. در اطراف ورزشگاه محل برگزاری دیدار لبنان و ایران تانک و ماشین‌های نظامی زیادی دیده می‌شود و تامین امنیت این بازی به ارتش این کشور سپرده شده است.

بچه خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۸:۴۷
خطاب به آقای ایاد علاوی باید عرض کنم.
ما شما را مستعمره کرده ایم؟؟؟؟؟؟ شما یادتان رفته 1000 میلیارد دلار بابت خسارات جنگ بدهکارید و حتی یک سنت هم پرداخت نکرده اید.
از طرف دیگه شرکت های ایرانی سهمی هم که در سرمایه گذاری پروژه های نفتی و گازیتان ندارند.سوخت ارزان هم که الی ماشالله توسط تانکرهایتان از جنوب خوزستان دارید میبرید.!!!! اتفاقاً ما معترض بی کفایتی دولتهایمان هستیم که حق ما را از شما نگرفته اند اونوقت شما لقز میخونی برای ما............... (172436)