به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۱۸۱۲۱

جواد عزتی چه گونه به شهرت رسید؟

جواد عزتی چه گونه به شهرت رسید؟
گروه فرهنگی: جواد عزتی که این روزها جزو ستاره‌های محبوب و پول‌ساز سینماست، کار خود را با تلویزیون شروع کرد و با ایفای نقش‌های فرعی در سریال‌های تلویزیونی، مسیر خود را برای ستاره شدن در سینما پله‌پله طی کرد. او پیش از «دردسرهای عظیم» در سریال‌های تلویزیونی طنز «کمربندها را ببندیم»، «سه‌دونگ سه‌دونگ» و «دودکش» بازی کرده بود و با سریال «قهوه تلخ» در نمایش خانگی دیده شده بود، اما نقش‌های فرعی‌اش در سریال‌های تلویزیونی که تعداد بیننده فوق‌العاده‌ای هم نداشتند، اجازه نداد به اندازه‌ای که شایستگی‌اش را داشت، دیده شود. در مدیوم نمایش خانگی نیز گریم سنگین شخصیت «بابا اتی» و همچنین حضور چهره‌های شناخته‌شده طنز، اجازه مطرح شدن چندانی به وی نداد.

درخشش در «دردسرهای عظیم»
«دردسرهای عظیم» و کاراکتر «لطیف» که شخصیت دوست‌داشتنی و محبوبی داشت، اتفاق مهمی را در کارنامه جواد عزتی رقم زد. البته او پیش از این سریال هم در فیلم‌های سینمایی بازی کرده بود، اما «دردسرهای عظیم» باعث شد که این بازیگر و توانایی‌اش بسیار خوب دیده شود. عزتی پس از این سریال در مجموعه «بیمار استاندارد» اثر سعید آقاخانی بازی کرد که چندان دیده نشد و این مجموعه آخرین حضور او در تلویزیون بود. جواد عزتی از سال ۹۵، با نقش‌آفرینی در فیلم‌های مهم و پرفروش، دوران اوج خود در سینما را تجربه کرد و همچنان جایگاه خودش را با ایفای نقش‌های متفاوت در فیلم‌های کمدی و غیرکمدی حفظ کرده است.
تاثیر «لطیف» در سینما
شخصیت «لطیف» علاوه بر این که میان مخاطبان محبوب بود، از نظر حرفه‌ای هم برای جواد عزتی بی‌تاثیر نبود. بازی این بازیگر در فیلم «پیلوت» و «دوزیست»، بی‌شباهت به بازی‌اش در سریال «دردسرهای عظیم» نیست. با توجه به این که کارگردان «دردسرهای عظیم» و «دوزیست»، برزو نیک‌نژاد است احتمالا تجربه خوب بازی جواد عزتی در نقش «لطیف»، در انتخاب او برای نقش «عطا» در «دوزیست»، بی‌تاثیر نبوده است.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: جواد عزتی