به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۰۲:۳۳
کد مطلب : ۲۱۸۲۲
برای محدود کردن دسترسی كودكان به سایت‌های پورنوگرافی

گوگل ۱۰۰هزار واژه غيراخلاقي را مسدود کرد

گروه فناوري: شرکت گوگل از به‌کارگیری فناوری جدیدی خبر داد که به واسطه آن جست‌وجوی سایت‌های پورنوگرافی کودکان دشوار می‌شود.
گوگل ۱۰۰هزار واژه غيراخلاقي را مسدود کرد
به گزارش دويچه‌وله آلمان، اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه بریتانیایی "دیلی‌میل" چاپ شد نوشت: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از ۱۰۰ هزار واژه مورد جست‌وجو مسدود شده‌اند. این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی‌زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف ۶ ماه در بقیه کشورها و برای ۱۵۸ زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.

بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و کمپانی مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر قانونی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس‌های غیر قانونی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می‌شود که باعث می‌شود برای همیشه فیلتر شود. اشمیت می‌گوید: نرم‌افزار جدید تمامی جست‌وجوهای گوگلی برای سایت‌های حاوی محتوای پورنوگرافی کودکان و همچنین سایت‌های لینک‌شده به این سایت‌ها را مسدود می‌کند.

این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است. کارشناسان "یوتیوب" نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.۲۰۰ تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.

این خبر اندکی پیش از دیدار دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا با نمایندگان کمپانی‌های گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های اینترنتی منتشر شده است. محور این دیدار تأمین امنیت اینترنت است. کامرون در ماه ژوئیه از شرکت‌هایی که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی را ارائه‌ می‌دهند خواست، دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان را مسدود سازند.

دولت بریتانیا اکنون به شدت در تلاش است تا به دولتی پیشرو در رویکرد با اینترنت شناخته شود.
به عنوان نمونه چندی پیش شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی بریتانیا موظف شدند به هنگام پذیرش مشتری‌های جدید برنامه‌هایی را به صورت پیش‌فرض ارائه دهند که محتویات نامناسب برای جوانان زیر ۱۸ سال را فیلتر می‌کند. کسی که حاضر به نصب این برنامه نیست باید به هنگام عقد قرارداد این موضوع را به صراحت عنوان کند.

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۳:۴۲
باز هم در انتخاب تیتر دقت نکردید.دسترسی کودکان به سایت های پورنوگرافی صحیح نیست.تیتر مناسب دسترسی به سایت های پورنوگرافی کودکان است. (172390)
N@VID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۴:۵۶
دستشون درد نکنه ! (172395)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۸
اولا اشتباه متوجه شدید این مربوط به عدم دسترسی کودکان به محتوای غیراخلاقی سایتها است گوگل و یوتیوب توجیه دیگری برای بسیاری از سانسورها ندارند سانسور از نظر انها وقتی قابل اجراست که محتوا غیر قانونی ایجاد شده باشد متاسفانه شما حتی نمی دانید قوانین غرب سکولار است و بسیاری از این سایتها بدون فیلتر و ازادنه مشغول به کارند اخر خبر هم اخر خنده بود دیدار کامرون !!! من نمی دانم چطور ممکن است سیاستمداران غرب که بسیاری از انها مشکل اخلاقی دارند خط مقدم برخورد با این مسایل باشند (173174)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۷:۳۲
كار خوبي كرد (172407)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۷:۳۴
از بس بی دینن!!!باید کامرون میرفت تو برنامه ی تلوزیونی این حرفاشو ضد گوگل میزد!!!عین فلانی و بهمانی!!!نه این که اثدام عملی کنه!! (172408)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۷:۳۴
هدف اين پروژه محدود كردن دسترسي كودكان به مضامين نامناسب نبود بلكه محدود كردن دسترسي به مضاميني بود كه در آن كودكان مورد سوءاستفاده قرار ميگيرند ، كه در تيتر خبر به اشتباه درج شده. (172409)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۲:۲۳
درسته! بالاخره پورنو هم یک صنعته مثل صنعت نفت و سرمایه دار هایی پشت این صنعت دارن جولان می دهند!!! اینجوری که نون اونها آجر میشه (173133)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۰۹:۳۹
نامردا
گوگل هم سانسور چی شد (172456)
کوی اختر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۰۵
عمو اصولگرا اسمت رو عوض کن

نمیتونی اصلاح طلبا رو تخریب کنی...

اونایی ک فاسد هستن و فکر این سایت ها هستن متظاهرین هستن...

اصلاح طلبا مخالف این جور سایت ها هستن... (172843)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۳:۴۸
عزیز من منظور طنز بوده و ربطی به سیاست نداره همه چیز رو دینی نکن

نه ما هممون پاک هستیم نه اصولگراها
نه اصولگراها همه گناهکار هستند نه ما (173202)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۰:۱۶
گوگل هم فکر کرده میتونه جلوی کسی رو بگیره
آقای گوگل اونیکه بخواد بره میره
فیلتر ایران جلوش رو نتونست بگیره واسه شما که سهله (172474)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۰:۴۷
گوگل باید کارمند هاشو بفرسته ایران یک دوره فلترینگ یاد بگیرن و از عملکرد پیچیده گشت ارشاد که نتیجه 35 سال کار و تحقیق علمی و عملی هست اگاه بشن حیفه این همه پیشرفت ایران فقط تو ایران بمونه باید دیگر کشور ها هم استفاده کنن !البته بدون شوخی این کارشون که سایت های غیر اخلاقی مسدود میکنن خیلی هم خوبه (172493)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۴۰
با نظرت حال کردم
لایک.. (172768)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۶
اشتباه متوجه شدید ! منظورشون پورنوی کودکان هست و هیچ مشکلی با پورنوی بزرگسالان ندارن . (172527)
شاعر مفهومی !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۰۴
عامل سرچ های فساد
یاهو و یوتیوب و مازاد

ایران استاد فیلتره
اقـــتدار گشت ارشاد (172785)
کارشناس نرم تفزار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۱۹
دست مایکروسافت درد نکنه با فناوریش (172858)