به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۱۸۲۶۱

حسین کیهانی:قول داده‌ام قوی‌تر برگردم

گروه ورزشی: مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا که به خاطر دوپینگ چهار سال محروم شده می‌گوید: قرار است مسئول حقوقی سابق باشگاه پرسپولیس پیگیر کاهش محرومیتم باشد.
حسین کیهانی:قول داده‌ام قوی‌تر برگردم
به گزارش ایسنا، حسین کیهانی، مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا دوم تیر ۹۸ به دلیل ارتکاب به دوپینگ برای چهار سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد. دلیل محرومیت او وجود ماده ممنوعه "اپو" در نمونه آزمایشش بود. این ورزشکار در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت خود اشاره کرد و گفت: این روزها یک گروه مستند ساز در حال ساخت زندگی‌نامه‌ام هستند و در کنار آن روی زمین کار می‌کنم اما تمریناتم را قطع نکرده‌ام و هر هفته چند جلسه تمرین دارم تا بدنم نخوابد. البته به شدت قبل نیست و تمریناتم سبک است. از طرفی به خاطر شیوع کرونا مسابقات مختلف عقب افتاده که از نظر شخصی خوشحال هستم چون برای من خوب است اما به خاطر وضعیت مردم ناراحت هستم.او در مورد پیگیری برای کاهش مدت محرومیت چهار ساله خود بیان کرد: زمانی که آقای ایرج عرب سرپرست فدراسیون بود، با مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس تماس گرفت تا پیگیر کاهش محرومیتم باشد. در نهایت قرار شد آقای مهدی ذاکر (مسئول حقوقی سابق باشگاه پرسپولیس) این کار را انجام دهد اما رسیدگی به این کار را به بعد از  انتخابات موکول کردیم. اکنون که انتخابات ملغی شده باید به همراه آقای ذاکر، آقای مبینی(سرپرست فدراسیون دوومیدانی) و دکتر اردیبهشت در فدراسیون بررسی کنیم که چکار کنیم. اگر  محرومیتم کاهش پیدا کند عالی می‌شود چون محکم‌تر از قبل برمی‌گردم. این بار می‌خواهم به خودم ثابت کنم و دوباره رکورد در بازی‌های آسیایی را بشکنم.

این دونده در مورد اینکه قبلا گفته بود محرومیتش منصفانه نیست، بیان کرد: جاستین گاتلین در سن ۳۸ سالگی جزو سه نفر برتر دنیا است. او در دوی 100 متر مسابقات جهانی لندن طلا و در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۹ نقره گرفت در حالی که چندین سال محروم بود اما با پیگیری مسئولانش محرومیت ۴ ساله‌اش به دو سال کاهش پیدا کرد و وقتی برای دومین بار دوپینگ کرد و  ۸ سال محروم شد باز هم محرومیتش را به چهار سال کاهش دادند. دوپینگ من اصلا خنده‌دار است چون این ماده تا سال ۲۰۱۸ اصلا جزو مواد ممنوعه نبود اما از شانس من جزو مواد ممنوعه قرار گرفت و محروم شدم. اگر یک وکیل بگیرند حتی یک سال هم کاهش پیدا کند، خوب است. از محرومیت من یک سال گذشته، یک سال آخر را هم تمرین می‌کنم و همین را از مسئولان می‌خواهم که پیگیر کاهش محرومیتم باشند. قول می‌دهم محکم‌تر از قبل برای کشورم افتخار آفرینی کنم.کیهانی با بیان اینکه از نظر ذهنی تحت تاثیر محرومیت قرار نگرفته است، افزود: از نظر ذهنی قوی هستم. مشکلات بزرگتری قبل از این محرومیت داشته‌ام؛ زمانی که هزار تومن در جیبم نبود دست از هدفم نکشیدم. اکنون هم مسابقات به دلیل شیوع کرونا عقب افتاده و این برای من خوب است. روحیه‌ی خوبی دارم و اگر مشکلی برایم پیش بیاید محکم‌تر می‌شوم. البته این محرومیت برایم حسرت‌هایی داشت چون در مسیری قرار داشتم که به مدال المپیک فکر می‌کردم اما بخت و اقبال اینگونه شد. اگر محرومیتم کاهش پیدا کند، شاید به المپیک برسم حتی از طریق رنکینگ جزو ۲۵ نفر اول بودم و سهمیه دارم اما همه چیز در حد اما و اگر است.

او به درخواست خود مبنی بر استخدام شدن در استانداری کرمانشاه از طریق بخشنامه استخدام قهرمانان که شامل مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و المپیک است اشاره کرد و گفت: قبل از کسب مدال بازی‌های آسیایی می‌گفتند که بخشنامه شامل حال من نمی‌شود اما بعد از گرفتن مدال هم کارم را راه نمی‌اندازند و خیلی بی‌تفاوت رفتار می‌کنند. یک سال و نیم است که برای استخدام در استانداری درخواست داده‌ام تا از این امتیاز استفاده کنم. حتی درخواستم به سازمان مدیریت برنامه ارجاع داده شده اما در این مرحله گیر کرده است و نمی‌دانم چرا پیش نمی‌رود. ورزشکاری مثل من درآمد خاصی ندارد و مستاجر است به همین دلیل به حمایت نیاز دارم تا حداقل شرایط پرداخت اجاره خانه‌ام را داشته باشم.این دونده در پایان بیان کرد: اکنون زمانی است که به حمایت مسئولان استانی و وزارت ورزش نیاز دارم. من و دیگر ورزشکاران همیشه کار خودمان را که مدال‌آوری درتورنمنت‌های بین‌المللی است، انجام ‌داده‌ایم اما اکنون که از ورزش دور شده‌ام به حمایت  نیاز دارم وگرنه  زمانی که مشکل محرومیتم حل شود، برمی‌گردم و باز هم خودم با توکل به خدا تلاش می‌کنم و به هدفم می‌رسم. به وجدانم قول داده‌ام که خیلی قوی‌تر از قبل برگردم  چون از نظر سنی هم مشکلی ندارم و در دوی استقامت می‌توان خیلی راحت تا سن ۳۸ یا ۴۰ سالگی افتخارآفرینی کرد.
انتهای پیام