به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۱۸۳۲۵

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۲۷۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۱۱ هزار نفر ثبت شد.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۰۹۵ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر «سیما سادات لاری» در توضیح آخرین وضعیت کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ۱۹ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۱ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.به گفته این مسئول، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که تا کنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: ۲۶۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

۵۴۲ مورد جدید ابتلا طی ۲۴ ساعت در افغانستان
به گزارش یورونیوز، وزارت صحت‌عامه (بهداشت) افغانستان سه‌شنبه ۲۰ خرداد (جوزا) اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است. با این آمار، شمار کل بیماران کووید ۱۹ در افغانستان به ۲۱ هزار و ۴۵۹ تن رسید.وزارت صحت عامه همچنین می‌افزاید که ۱۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته و ۴۸۰ تن دیگر، بهبود یافته‌اند. بنابراین تاکنون ۳۸۴ نفر تا کنون در افغانستان جان خود را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

تلفات کرونا در انگلیس به مرز ۵۲ هزار نفر رسیده است
تلفات ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۵۱۷۶۶ نفر رسیده و این کشور یکی از بدترین کشورهای جهان از نظر آسیب‌پذیری در برابر بحران شیوع ویروس کرونا بوده است. بر اساس این گزارش، آمارهای جدید فوتی‌ها در ولز و انگلیس موجب شده است تا بریتانیا بالاترین آمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا را داشته باشد.