کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قالیباف: مطمئنم مردم از نظام خسته نشده‌اند

22 خرداد 1399 ساعت 0:30


گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای نگهبان حضور یافت و در خصوص قانونگذاری و تعامل میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
 

چكیده اظهارات قالیباف:
* بعضی فکر می‌کنند مردم از نظام اسلامی خسته شده‌اند که ابدا چنین چیزی نیست؛ نمونه‌اش بیش از 5 میلیون نفر در تشییع جنازه سردار سلیمانی در تهران است، اما نباید از این نکته غافل بود که مردم از عملکرد بعضی مسئولان ناراضی هستند.
* در چنین شرایطی مجلس یازدهم شکل گرفته است؛ مجلسی انقلابی که هم در حوزه نظری و هم در حوزه عملی ترکیب خوبی دارد. به عبارتی عمده منتخبان این دوره مجلس افراد انقلابی و بسیار باتجربه هستند که در میان آن‌ها مدیران ارشد نظام، وزرا، استانداران، مدیران کل، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه دیده می‌شود.
* (با اشاره به نحوه اداره کشور اشاره کرد): متاسفانه در برخی مقاطع در اداره اجرایی کشور از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم که نمونه آن را می‌توان در وضعیت امروز فرهنگ و اقتصاد کشور دید.
* (با بیان اینکه وظیفه مجلس، اجرایی نیست، اما اگر در بعد نظارت و تقنین درست عمل کند اتفاقات مبارکی می‌افتد): با شناختی که در این سالیان در حوزه اجرا دارم می‌گویم ما در خیلی از حوزه‌ها نیاز به قانون جدید نداریم بلکه باید قانون به درستی اجرا شود.
* باید قوانین مبتنی بر شرایط موجود کشور، قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.
* مصمم هستیم اولویت مجلس را از تقنین به نظارت تغییر دهیم؛ چراکه در بسیاری از موارد نیازی به قانون جدید نداریم و با نظارت دقیق مشکلات در حوزه اجرا حل و اعتماد مردم هم به نظام بیشتر می‌شود.
* باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم و با همه تجربیاتی که دارم معتقدم مشکلات را می‌توان در یک برنامه 5 ساله البته با اصلاح مدیریت سروسامان داد.


کد مطلب: 218417

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/218417/قالیباف-مطمئنم-مردم-نظام-خسته-نشده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir