به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۲۱۸۶۰۰

امتحانات دانشگاه آزاد تهران مجازی برگزار می‌شود؟

گروه جامعه: خبر برگزاری مجازی امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد در تهران در فضای مجازی منتشر شده است و به صحت و سقم آن پرداخته ایم.
امتحانات دانشگاه آزاد تهران مجازی برگزار می‌شود؟
دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاه ها در چند هفته گذشته درباره نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری کرد و شیوه برگزاری امتحانات خود را حضوری اعلام کرد که امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار می‌شود. زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه از ۲ هفته به چهار هفته افزایش یافت و امتحانات از ۲۴ خرداد تا ۲۰ تیر ۹۹ برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد همچنین اعلام کرد که امتحانات در شهر‌های قرمز به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.این تصمیم باعث اعتراض دانشجویان این دانشگاه شد. تا جایی که علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار تجدید نظر در این تصمیم شد.در نامه زالی به وزیر بهداشت آمده است:نظر به مراجعات مکرر و در خواست‌های مکرر دانشجویان و خانواده ایشان و ابراز نگرانی وافر نسبت به برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی و برخی واحد‌های علمی کاربردی به صورت حضوری که موجب افزایش تردد درون شهری، بین شهری، تمرکز و ازدحام جمعیت در محیط‌های مسقف، افزایش بار ترافیکی و در نهایت افزایش ریسک ابتلای دانشجویان، خانواده‌های عزیز و کارکنان تلاشگر این واحد‌های دانشگاهی می‌شود، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن طرح موضوع در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، در خصوص نحوه برگزاری امتحانات این واحد‌های دانشگاهی بازنگری و تجدید نظر شود.بعد از انتشار این نامه و اعتراض دانشجویان اخباری مبنی بر تصمیم دانشگاه آزاد بر تعویق دو هفته‌ای امتحانات و همچنین مجازی برگزار شدن آن‌ها در فضای مجازی و کانال‌های دانشجویی منتشر شد.

برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد در استان تهران به صورت مجازی
بنابر اعلام برخی رسانه ها آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران گفت: با توجه به تاکید رئیس ستاد کرونا استان تهران و استانداری تهران و درخواست والدین و خانواده و دانشجویان امتحانات تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد استان تهران به صورت مجازی برگزار خواهد شد البته این خبر هنوز به تایید نرسیده اما دانشگاه آزاد تهران شرق برگزاری مجازی امتحانات را اعلام کرده است.دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در اطلاعیه ای در سایت دانشگاه اعلام کرد: با توجه به تاکید رییس ستاد کرونا استان تهران و استانداری تهران و نظر به درخواست دانشجویان و خانواده‌های آنان و نیز موافقت رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و در راستای حفظ سلامتی و آرامش دانشجویان عزیز، استادان و کارکنان محترم، امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ کلیه مقاطع تحصیلی واحد تهران شرق با یک هفته تاخیر و از تاریخ ۹۹/۳/۳۱ به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می‌گردد. بدیهی است شیوه برگزاری امتحانات مجازی متعاقبا اطلاع رسانی واعلام خواهد شد.

امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌شود
 انوشیران محسن بند پی استاندار تهران پنج شنبه ۲۲ خرداد ماه  از برگزار شدن امتحانات به صورت مجازی خبر داد و گفت: امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند، محدودیت‌های سابق بار دیگر اعمال می‌شود.انوشیروان محسنی بندپی افزود: امروز به دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مکتوب اعلام کردیم که آزمون‌های پایان ترم خود را به صورت مجازی برگزار کند. هنوز زمان برگزاری آزمون پایان ترم سایر دانشگاه‌ها فرا نرسیده است و برای مابقی نیز متناسب با شرایط در زمان مقرر تصمیم‌گیری خواهد شد.سخنگوی دانشگاه آزاد نیز در این زمینه اعلام کرده است: نحوه برگزاری امتحانات در شهر‌هایی که در وضعیت هشدار قرار دارند باید با تصمیم گیری مشترک رئیس استان دانشگاه آزاد، استاندار استان و ستاد کرونای استان نهایی شود.با توجه به اعلام استانداری مبنی به برگزار شدن امتحانات به صورت مجازی و همچنین واکنش وزارت بهداشت به این موضوع احتمال اینکه دانشگاه امتحانات را در تهران و سایر شهرستان‌ها به صورت مجازی برگزار کند قوت گرفته است. تصمیم نهایی درباره برگزاری مجازی امتحانات  از طرف ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پس از اطمینان از نحوه اجرا و تامین زیرساخت‌های لازم فردا صبح اعلام می‌شود.