به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۱۹۵۷۲
ملی‌پوش هندبال بانوان:

با دو اردو نمی‌شود در آسیا روی سکو رفت

گروه ورزشی: ملی‌پوش هندبال بانوان می‌گوید که درست نیست به یکباره کل باتجربه های تیم را کنار گذاشت و باید از جوان‌ها در کنار باتجربه‌ها استفاده کرد.
با دو اردو نمی‌شود در آسیا روی سکو رفت
به گزارش ایسنا، مینا وطن پرست در مورد تعطیلی ۱۸ ماهه اردوهای تیم ملی اظهار کرد: هر بار ۳ یا ۴ ماه قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اردوهای تیم ملی تشکیل می شود. در این مدت هم چند دوره اردو برگزار می‌شود که نمی‌توان با این میزان اردو کار شگفت انگیزی کرد. اکنون هم مشخص نیست به سبب شیوع کرونا تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد یا خیر. هنوز برای تشکیل اردو و انتخاب سرمربی هیچ حرفی زده نشده و اگر تصمیمی هم گرفته شده در خود فدراسیون بوده و ما اطلاعی نداریم.وطن‌پرست در خصوص جوان‌گرایی تیم ملی هندبال بانوان گفت: از نظر من اینکه بخواهند کل تیم را جوان کنند درست نیست. باید چند جوان را به مهره‌های خوب تیم ملی اضافه کنند. درست نیست که به یکباره کل باتجربه‌های تیم را کنار بگذارند. درست تر این است که در کنار قدیمی‌های تیم ملی چند جوان هم انتخاب کنند تا در کنار هم کار کنند. از طرفی وقتی اردوهای کوتاه در نظر گرفته می‌شود نمی‌توان کامل از جوان‌ترها استفاده کرد. تیم جوان و بی تجربه که با چند اردو نمی‌تواند به هماهنگی لازم برسد. قطعا در این شرایط باید از باتجربه‌ترها کمک گرفت.ملی‌پوش هندبال بانوان به تعداد کم اردوهای تیم ملی اشاره کرد و گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا دور قبل در ژاپن تیم ما خیلی خوب بود. متاسفانه در آن دوران دلار گران شد و فقط توانستیم تنها ۴ اردو داشته باشیم. از آن تعداد نیز یک یا دو اردو هم که به انتخابی گذشت.

ما تنها با دو مرحله اردو به مسابقات رفتیم و نباید انتظار داشت که نتیجه بهتر از این کسب می‌شد. اگر تیم ما ۱۰ اردو داشت و شرایط خوب بود قطعا می توانستیم رتبه بهتری کسب کنیم و به جام جهانی برسیم. در مسابقات دور قبل تیم پنجم هم به جام جهانی می‌رفت. تیم خیلی خوبی داشتیم و می توانستیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.وی افزود: بازیکنان ایران واقعا پتانسیل لازم را دارند اما متاسفانه در شرایطی قرار می‌گیرند که نمی‌توانند خودی نشان دهند. نباید از هندبالیست‌ها توقع داشت که با دو اردو کار بزرگی انجام دهند. تیمی مثل چین برای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ بازی دوستانه انجام داده بود، از ما چه توقعی دارند که اول تا سوم شویم. باید اردوهای زیاد، سرمربی خوب و برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت وجود داشته باشد تا بتوان روی سکوی آسیا قرار گرفت.
وطن‌پرست در خصوص سرمربی تیم ملی هندبال بانوان گفت: می توانند از سرمربی خارجی استفاده کنند و در کنار او مربیان داخلی را نیز داشته باشیم. اما خب باید دانست که سرمربی نیاز به زمان دارد تا بتواند در اردوهای تیم ملی مانور بدهد. اگر مربی زمان برای اجرای تمرینات و برنامه های خود نداشته باشد نمی تواند به هدف خود برسد. مربی با دو یا سه اردو چه کاری می‌تواند انجام دهد؟عضو تیم باشگاهی اشتاد سازه مشهد در خصوص حضور این تیم در جام باشگاه‌های آسیا گفت: قرار بود تیم ما راهی جام باشگاه های آسیا شود اما به خاطر کرونا همه چیز تغییر کرد. هنوز خبری به ما نداده‌اند. قطعا اگر قرار بود راهی مسابقات شویم تاکنون به ما اعلام می‌شد.