به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۲۱۹۶۰۹
ترامپ: کری به ایران گفته است که اگر ترامپ شکست بخورد، شما صاحب آمریکا می‌شوید!

ایران بداند اگر در انتخابات پیروز شوم هزینه بیشتری خواهد پرداخت

گروه سیاسی: ​​​​​​​رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نخستین کارزار انتخاباتی خود را از زمان شیوع گسترده کووید-۱۹، در جمع هوادارانش در شهر تالسا، ایالت اکلاهما، برگزار کرد.
ایران بداند اگر در انتخابات پیروز شوم هزینه بیشتری خواهد پرداخت
این نخستین گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ بعد از شیوع ویروس کرونا بود. رئیس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن این ادعا که ایران و چین تمایل دارند که «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، گفت: «آنها (ایران) منتظر هستند. ایران می‌خواهد  توافق بسیار بدی انجام دهد. کری به ایران گفته است که منتظر باشید زیرا اگر ترامپ (در انتخابات) شکست بخورد، شما صاحب آمریکا می‌شوید...اهمیتی نمی‌دهم، به به آنها گفتم که می‌توانند منتظر بمانند اما وقتی (در انتخابات) پیروز شوم، شما هزینه به مراتب بیشتری خواهید پرداخت». او همچنین مدعی شد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ایران پول نقد داده است و در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور اوباما بابت هیچ‌ چیز ۱۵۰ میلیارد دلار به آنها (ایران) داد».او علی‌رغم جان باختن ده‌ها هزار نفر به دلیل شیوع بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) عملکرد خودش در مبارزه با این ویروس را «فوق‌العاده» توصیف کرد.  ترامپ گفت: «ولی شما نمی‌شنوید که درباره کووید صحبت کنند. اگر بخواهیم دقیق‌ترش را بگوییم می‌شود کووید-۱۹. ولی این اسم، نسبت به وقتی که به آن ویروس چینی بگوییم کار چندانی با چین ندارد.»دونالد ترامپ و بعضی از مقام‌های دولت او بعد از شیوع کرونا در راستای استفاده تبلیغاتی از این بحران برای حمله به چین نام «ویروس چینی» را برای آن انتخاب کرده بودند.»  در لحظه سخنرانی دونالد ترامپ در شهر «تالسا» ۱۲۱۹۸۰ نفر بر اثر شیوع کرونا جانشان را از دست داده‌اند. با وجود این، ترامپ گفت: «و علی‌رغم این مسائل من کار فوق‌العاده‌ای [برای مهار کورنا] انجام داده‌ام.» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او در ماه ژانویه جلوی ورود تمامی شهروندان چین به آمریکا را گرفته است. او گفت که این اقدام سریع‌تر از آن چیزی که دیگران آن را انجام می‌دادند انجام شده است.  ترامپ گفت: «ما جان صدها هزار نفر را نجات دادیم، ولی آنها (مخالفان) هرگز به اینها اشاره نمی‌کنند.»وی در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا به افرادش گفته که کمتر از مردم تست بگیرند. او گفت: «گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. وقتی شما بیشتر تست بگیرید مبتلایان بیشتری پیدا می‌کنید. به خاطر همین به افرادم گفتم: لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آنها تست می‌گیرند، تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.»

در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، ترامپ ۶۵ درصد آرای ایالت اکلاهما را از آن خود کرده بود. از سرگیری کارزار دونالد ترامپ در شهر تالسا در میانه همه‌گیری ویروس کرونای جدید در حالی‌ست که شماری از مقام‌های شهری در مورد شیوع بیماری و افزایش موارد در پی تجمع مردم هشدار داده بودند. ترامپ در آغاز سخنرانی خود گفته به این شهر آمده تا اعلام کند «اکثریت خاموش قدرتمندتر از هر زمان دیگری‌ست».
او گفت رقیب دمکراتش، جو بایدن را در انتخابات پیش‌رو شکست خواهد داد: «ما جلوی چپ افراطی را خواهیم گرفت». ترامپ گفته «ما حزب آبراهام لینکلن هستیم و حزب نظم و قانون». آبراهام لینکُلن (۱۸۰۹-۱۸۶۵) شانزدهمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و عضو حزب جمهوری‌خواه بود که شهرتش به‌طور مشخصی به اقداماتش در پایان دادن به برده‌داری در آمریکا باز می‌گردد.

ترامپ خطاب به تهران:می‌توانیم صبر کنیم اما اگرپیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید اگر بخواهید به توافق برسید، مطمئن باشید

چکیده اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در اولین تجمع انتخاباتی در تالسا در ایالت اوکلاهاما:
* ولی شما نمی‌شنوید که درباره کووید صحبت کنند. اگر بخواهیم دقیق‌ترش را بگوییم می‌شود کووید-۱۹. ولی این اسم، نسبت به وقتی که به آن ویروس چینی بگوییم کار چندانی با چین ندارد و علی‌رغم این مسائل من کار فوق‌العاده‌ای [برای مهار کورنا] انجام داده‌ام.
* من در ماه ژانویه جلوی ورود تمامی شهروندان چین به آمریکا را گرفته است. این اقدام سریع‌تر از آن چیزی که دیگران آن را انجام می‌دادند انجام شده است. 
* ما جان صدها هزار نفر را نجات دادیم، ولی آنها (مخالفان) هرگز به اینها اشاره نمی‌کنند.
* برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا به افرادم گفتم که کمتر از مردم تست بگیرند.گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. وقتی شما بیشتر تست بگیرید مبتلایان بیشتری پیدا می‌کنید. به خاطر همین به افرادم گفتم: لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آنها تست می‌گیرند، تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.
* آن‌ها می‌گویند رئیس‌جمهوری ما مشکلی دارد. اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم... می‌خواهم این را به شما بگویم که (جو) بایدن مشکلی دارد، این را می‌توانم بگویم.
* اصلا توجه کرده‌اید که هر از گاهی بایدن اسامی ایالت‌ها را اشتباه می‌گوید؟ او به آیوا می‌رود و می‌گوید خیلی خوب است که در آیداهو هستیم. نه! شما به آیوا رفته‌اید... این اتفاق خیلی زیاد برای او رخ می‌دهد، اما هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد، فقط اینکه باید از آن استیج پایین بیایید.
* بایدن در برابر حزب خود و اوباشی جناح چپ تسلیم شده است. صادقانه؛ او بر هیچ کسی کنترل ندارد. آیا او بر این دیوانگان تندرو کنترل دارد.
* می دانید که بایدن وقتی همسر و خواهرش را اشتباه گرفت به زنش چه گفت؟ گفت مرا از این جهنم بیرون ببر، این مردم دیوانه هستند.
این چیزی بود که او گفت. او به طور مطلق هیچ کنترلی ندارد. وقتی که جمله‌ای زیبا و طولانی به جو نسبت داده می‌شود، می‌گویم جو اینها را نگفته است او حتی آنها را نمی‌فهمد.
* اگر بایدن پیروز شود، او ۱۰۰ درصد این کشور را تسلیم این دسته جنایتکاران خواهد کرد.
* ما هزینه می‌کنیم تا آلمان را در برابر روسیه حفاظت کنیم اما آنها میلیاردها دلار برای انرژی به آن کشور می‌پردازند.
* ما قرار است از آنها محافظت کنیم اما ببخشید، این چگونه کار خواهد کرد.... این مساله باعث می‌شود که خیلی‌ها دوست نداشته باشند که من اینجا باشم.
* اگر من در انتخابات ببازم این کشور در مشکل قرار خواهد گرفت.
* ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده، این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است.
* وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.
* او برای حمله به عراق رای داد و می خواست برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بیمه سلامت فراهم کند.
* تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و رهبر داعش تروریست را از بین برد.
* با دستور من قاسم سلیمانی ترور شد.اما بایدن با کشته شدن نفر شماره یک تروریست مخالف بود و آن را نمی‌پسندید».
* می‌خواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها می‌خواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد.
* اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیزی به ایران داد.کار باورنکردنی دیگر پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. ایران می‌خواست به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد.
* من به آنها گفتم می‌توانیم صبر کنیم اما اگرپیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید اگر بخواهید به توافق برسید. مطمئن باشید. من به آنها گفتم.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ