به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۲۱۹۷۵

فریب تبلیغات آرایشگاه‌ها را نخورید

گروه جامعه: یکی از صنوف خدماتی که فعالیت آن به شدت با ظاهر مردم در ارتباط است و هر روز افراد زیادی به واحدهای این صنف مراجعه می‌کنند، صنف آرایشگران مردانه است.
فریب تبلیغات آرایشگاه‌ها را نخورید
بنا بر نیاز مردم در سطح شهر واحدهای بسیار زیادی برای اصلاح و پیرایش صورت و سر مردان دایر شده است که بنا بر کیفیت خدمات نرخ متفاوتی دارند. در گوشه و کنار شهر برخی از واحدهای آرایشگری مردانه با نصب بنر "اصلاح سر 3000 تومان" مشغول به فعالیت هستند که در اکثر اوقات اینگونه مغازه‌ها به شدت شلوغ است. اینگونه تبلیغ و قیمت تنها مختص اصلاح ساده سر بوده و اگر فردی اصلاح خاص و اگر همراه آن اصلاح صورت بخواهد هزینه بیشتری باید پرداخت کند که در پایان هزینه 3000 تومان در حدود 10 تا 15 هزار تومان برای فرد تمام می‌شود.

از سوی دیگر آرایشگاه‌هایی هستند که با ارائه خدمات جانبی مانند اینترنت، قهوه، چای و امثال آن هزینه‌های قابل توجهی در حدود 35 تا 50 هزار تومان دریافت می‌کنند که این موارد با یک حساب سرانگشتی درآمد بسیار بالایی را برای این دست آرایشگاه‌ها دارد. در این رابطه عضو هیات مدیره اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: اگر پیرایشگران مبلغی کمتر از نرخ مصوب از مشتری‌های خود بگیرند موضوع از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری خواهد شد. در مرحله اول به این واحدها اخطار داده می‌شود که اگر واحد صنفی دارای جواز کسب نباشد پلمب خواهد شد.

جمشیدی  اظهار کرد: این واحدهای صنفی که کمتر از نرخ مصوب خدمات می‌دهند بدون پروانه کسب به فعالیت می‌پردازند. وی بیان کرد: هزینه پرداخت جواز 450 تا 500 هزار تومان است و صاحبان این واحدها به دلیل نداشتن شرایط دریافت جواز به دنبال جواز کسب نمی‌آیند. جمشیدی در باسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مغازه‌های اجاره‌ا ی نیز جواز دریافت نمی‌کنند گفت: اینگونه مغازه‌ها به دلیل اینکه صاحب ملک نمی‌خواهد دردسرهای مالیات و شهرداری را داشته باشد به مستاجر اجازه دریافت جواز کسب را نمی‌دهد.

او در پایان تاکید کرد: فعالیت‌های صنف‌های خدماتی بنا بر خدمات متفاوت قیمت‌های متفاوتی دارد و کار خدمات اجباری نیست و مشتری با میل خود به واحدهایی که هزینه‌های بیشتری می‌گیرند مراجعه می‌کنند.
مرجع : ايسنا