کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در روزهای کرونایی، چگونه به سینما برویم؟

2 تير 1399 ساعت 12:58

گروه فرهنگی: اگر تصمیمی برای رفتن به سینما دارید چه مواردی را باید رعایت کنید؟


در روزگاری که بیماری جمعی فراگیر شده کسب و کار و صنعتی از اثرات آن در امان نمانده است. ساخت تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها به حالت تعلیق درآمده و تمامی جشنواره‌ها و فستیوال‌های سینمایی تعطیل شده‌اند و زمان برگزاری آنها برای آینده دور تعیین شده است. حتی مراسم اسکار و فستیوال کن به تعطیلی رسید.یکی از راه‌هایی که برای نجات این صنعت پیش گرفته شد، پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی بود که می‌توان از آن به عنوان تجربه موفقی نام برد.اما حالا تصمیم‌هایی برای بازگشایی سینماها گرفته شده است. براساس موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، سینماهای سراسر کشور از روز یکم تیرماه پس از حدود چهار ماه تعطیلی بازگشایی می‌شوند.و حتی برای دعوت بیشتر مردم به سینما رفتن، طرح بلیت نیم‌بها به مدت سه روز از زمان بازگشایی سالن‌های سینما اجرا می‌شود.اما اگر تصمیمی برای رفتن به سینما دارید چه مواردی را باید رعایت کرد؟
بلیط خود را آنلاین بخرید
برای رفتن به سینما و دیدن فیلم روی پرده به این نکته توجه کنید که در زمان فیلم دیدن را هنگامی تعیین کنید که خلوت‌تر از دیگر ساعت‌ها باشد و ساعت‌هایی را انتخاب که استقبال کمتری از آن می‌شود. نکته دیگر این است که حتما بلیط را آنلاین خریداری کنید.
خوراکی ممنوع
از خوردن خوراکی و نوشیدن و سیگار کشیدن بپرهیزید. مدت‌ها است که خوردن برخی خوراکی‌ها در سالن سینما ممنوع شده است اما ورود برخی خوراکی‌ها آزاد است. سعی کنید قبل از رفتن به سینما غذای خود را در خانه بخورید و اگر قصد خرید نوشیدنی دارید آن را از قبل سینما رفتن تهیه و ضدعفونی کنید و با رعایت نکات بهداشتی با خود ببرید که با آن تماس دست نداشته باشید.
ماسک بزنید
زمانی که در شهر ووهان چین شیوع کرونا بالا رفت افراد سالم هم ماسک می‌زدند و همین رویه می‌تواند تعداد مبتلایان را به شدت کاهش دهد مخصوصا در فضاهای بسته‌ای همچون سینما. نکته مهم در استفاده از ماسک این است که به ماسک خود دست نزنید و تا زمانی که از محیط خارج نشدید ماسک را از صورت برندارید.
سیگار نکشید
برای دوری از مبتلا شدن به کرونا واجب است که دست‌های خود را مرتب شست‌وشو دهید چون که برخورد دست با سایر اجسام آن را سرشار از آلودگی می‌کند. در زمان سیگار کشیدن ناگزیر هستید از انگشتان استفاده کنید. در این شرایط که ممکن است دست شما در زمان استفاده از سیگار به پاکت و فندک تماس داشته باشد بهتر است پیش و بعد از دیدن فیلم سیگار نکشید.
برای ورود به سالن عجله نکنید
هنگام راه رفتن در مسیر ورود به سالن و پیش از آن مراقب باشید دست‌های‌تان کمترین برخورد را با اطرافتان داشته باشد و فاصله اجتماعی را با افراد در صف رعایت کنید. در زمان نزدیک شروع فیلم معمولا اجتماعی انسانی برای ورود به سالن زیاد می‌شود. در این زمان سعی کنید فاصله خود را با افراد منتظر رعایت کنید و برای رفتن به داخل سالن عجله‌ای نکنید.
دسته جمعی سینما نروید
اگر برای شما پیش از این سینما رفتن یک تفریح دسته جمعی بوده و دوستانتان را برای با هم رفتن سینما دعوت می‌کردید بهتر است در این روزها با دوستان محدود این تصمیم را بگیرد. حتی زمانی بدی نیست که تنها رفتن به سینما را تجربه کنید.


کد مطلب: 219782

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/219782/روزهای-کرونایی-چگونه-سینما-برویم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir