به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۳:۲۲
کد مطلب : ۲۱۹۸۶

آمریکا بمب‌گذاری سفارت ایران را محکوم کرد

گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا بمب گذاری در مقابل سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد. پیام جان کری در باره اين حادثه تروريستي در پی می‌آید:
ایالات متحده قویاً بمبگذاری های تروریستی بیشرمانه و شنیع امروز را در سفارت ایران در بیروت محکوم می‌کند. ما به قربانیان و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. به منظور جلوگیری از ملتهب کردن هرچه بیشتر شرایط، همه طرفها را به آرامش و خويشتن‌داری دعوت می‌کنیم. ما در ایالات متحده بخوبی با هزینه اقدامات تروریستی که علیه دیپلماتهایمان در سراسر دنیا شکل گرفته آشنا هستیم و به دنبال این حمله غیرقابل توجیه و خشونت بار که جان حداقل یکی از دیپلماتهای ایرانی را گرفته، امروز با ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.
جزییات حمله امروز هنوز روشن نشده و ما از تعهد دولت لبنان در انجام یک تحقیق کامل در این زمینه حمایت می‌کنیم. ما بر کشاندن مسولان این جنایت به پیشگاه عدالت مصر هستیم و از همه طرفها دعوت می‌کنیم تا با دولت لبنان در انجام تحقیقاتشان بر روی این جنایت همکاری کنند. اعمال تروریستی تنها اراده ما را بر حمایت از سازمانهای دولتی لبنان از جمله نیروهای نظامی لبنان و نیروهای امنیتی داخلی آنها برای تضمین یک لبنان مستقل، با ثبات و امن قویتر می‌سازد.