به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۲۰۰۰

ارتباط ضربه‌ای زوج‌ها با دستبند ارتعاشی

گروه علمی و فناوری: یک شرکت آمریکایی دستبند فناوری پیشرفته‌ای ابداع کرده که زوج‌ها می‌توانند با ضربه زدن بر روی آن با یکدیگر در تماس باشند.
ارتباط ضربه‌ای زوج‌ها با دستبند ارتعاشی
یک کاربر بر روی دستبند خود زده و دیگری می‌تواند ارتعاشاتی را که به انتقال آن ضربه پرداخته، حس کند. برای استفاده از این دستبندها، کاربران باید یک برنامه را دانلود کرده و آن‌را به ایمیل خود و ایمیل فرد دیگر متصل کنند. این دستبند سیلیکونی موسوم به «TapTap» شامل یک حسگر خازنی و یک شتاب‌سنج است که ضربه‌ها را حس می‌کند. این فناوری همچنین از چراغ‌های ال‌ای‌دی برای هشدار به کاربران در مورد ضربه‌های نادیده گرفته شده یا کاهش باتری برخوردار است.

بنابر اعلام شرکت Woodenshark در منهتن، اگرچه این دستبند در اصل بر زوج‌ها تمرکز دارد، اما می‌توان برای مقاصد دیگر نیز از آن استفاده کرد. برای مثال افراد می‌توانند از آن به عنوان یک زبان تازه در برقراری ارتباط استفاده کنند. این تیم همچنین در حال کار بر روی پیکربندی دستبند TapTap برای کار با هشدارهای هوشمند و کنترلگرهای بازی با استفاده از برنامه‌های مختلف بر روی تلفن همراه هوشمند است اما همچنان تمرکز آنها بر تبادلات بین دو دستبند است. قیمت هر جفت دستبند 130 دلار تعیین شده که می‌تواند با یکبار شارژ تا هفت روز به کار خود ادامه دهد.
مرجع : ایسنا