به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۲۰۴۸۴

۷ ترفند برای این‌که پوست سالمی داشته باشید

گروه علمی: داشتن پوست صاف و شفاف خواسته‌ همگان است. در این مطلب چند ترفند برای تمیز کردن پوست صورت را با هم مرور می‌کنیم.
۷ ترفند برای این‌که پوست سالمی داشته باشید
 داشتن پوستی صاف و شفاف از خواسته‌های هر کسی است و مهم‌ترین نکته در مراقبت از پوست، تمیز نگه‌داشتن آن است. در ادامه چند ترفند برای تمیزکردن پوست صورت به شما ارائه می‌کنیم.

شستن صورت قبل از خواب
حتی اگر در طول روز آرایش نکرده‌اید و فکر می‌کنید پوست‌تان تمیز است حتما صورت خود را قبل از خواب بشویید تا عرق و تمام ذرات آلودگی که در شبانه‌روز روی صورتتان باقی مانده است از  سطح آن پاک شود.

ماسک ماست و توت‌فرنگی
چند عدد توت‌فرنگی و یک کاسه ماست را در مخلوط کن بریزید و مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. این ماسک طبیعی پوست صورت‌تان را نرم می‌کند و باعث باز شدن منافذ پوست‌ می‌شود.

ماسک اوت میل یا جو دوسر
این ماسک علاوه بر نرم کردن، پوست‌تان را صاف و شفاف نیز می‌کند. مقداری جو دوسر را با یک لیمو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در جو دوسر، ورم صورت را کم می‌کند، لیمو باکتری‌های موجود در منافذ را از بین می‌برد و ویتامین E موجود در تخم مرغ پوست‌تان را درخشان خواهد کرد.

ماسک آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا یکی از معروف‌ترین مواد برای درمان زخم‌ها و اسکار است. البته آلوئه‌ورا آکنه را هم به‌سرعت درمان می‌کند. اگر روی پوست خود آکنه دارید، آلوئه‌ورا را برای یک ساعت روی آن نقطه بگذارید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک عسل
بهترین ماسک برای پوست‌های حساس عسل است. عسل پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و دوده و آلودگی را از صورت شما پاک می‌کند، همچنین تحریک‌پذیری را در پوست به‌شدت کاهش می‌دهد.

بخارآب
یک ظرف را پر از آب‌جوش کنید و صورت خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی آن بگیرید. این روش برای خارج شدن آلودگی از پوست صورتتان بسیار موثر است و همچنین به آب‌رسانی صورت‌تان نیز کمک می‌کند.

یخ
یک قالب یخ کوچک را برای حدود ۲ دقیقه در محلی از صورت که پف دارد بگذارید، بعد از این مدت یخ را بردارید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.