به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۲۰۶۲۸

سرمربی تراکتور نیازمند معجزه در تونل وحشت

گروه ورزشی: تیم فوتبال تراکتور در شرایطی رقابت‌های لیگ برتر را از سر می‌گیرد که تا آخرین لحظه برای تعطیلی مسابقات تلاش کرد، اما در نهایت حریف تصمیمات سازمان لیگ نشد.
سرمربی تراکتور نیازمند معجزه در تونل وحشت
این تیم با توجه به شرایطی که دارد به هیچ عنوان تمایل به شروع دوباره بازی‌ها نداشت، چرا که برای حفظ رتبه فعلی در ادامه مسابقات کار بسیار دشواری در پیش دارد.تیم فوتبال تراکتور در مقطعی از نیم فصل دوم قرار گرفته که در نیم فصل اول سرنوشت این تیم را به بدترین شکل ممکن تغییر داد. مقطعی که از آن یاد می‌کنیم، همان زمانی است که تراکتور پس از کسب نتایج بسیار خوب در هفته‌های آغازین تا میانی، در صدر جدول رده بندی جا خوش کرده بود، اما ۳ شکست متوالی همه چیز را خراب کرد. به دنبال این اتفاق، مصطفی دنیزلی، سرمربی سرشناس سرخ پوشان رفتنی شد و ساکت الهامی پس از کش و قوس‌های فراوان به عنوان جانشین پیرمرد ترکیه ای، سکان هدایت تراکتور را به دست گرفت. الهامی توانست با کسب چند نتیجه خوب، تراکتور را از بحران خارج کند و در حالی که تیمش بدون شکست در حال پیش رَوی بود، در آخرین ایستگاه لیگ پیش از تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع کرونا، شکست مقابل پارس جنوبی، نوار شکست ناپذیری‌های تیم ساکت را پاره کرد. البته الهامی خوش شانس بود که در آن مقطع، مسابقات تعطیل شد تا سرنوشت دنیزلی برایش تکرار نشود.با طولانی شدن تعطیلی رقابت ها، کم کم شایعاتی مبنی بر پایان زودهنگام لیگ نوزدهم بدون برگزاری بازی‌های باقی مانده شنیده شد. در همین مقطع، باشگاه تراکتور تصمیم به تمدید قرارداد ساکت الهامی برای یک فصل دیگر گرفت. بر این اساس، الهامی سال آینده نیز هدایت تراکتور را بر عهده خواهد داشت. این یک اتفاق بسیار بزرگ برای سرمربی تراکتوری‌ها به شمار می‌رود، چرا که او توانسته در اولین تجربه سرمربیگری اش، به چیزی دست پیدا کند که سرمربیان بزرگی همچون لیکنز، دنیزلی و توشاک موفق به آن نشده بودند، یعنی به پایان رساندن فصل با تراکتور و تمدید قرارداد برای فصل آینده! در چنین شرایطی، پایان زودهنگام لیگ، یک اتفاق بسیار خوب برای الهامی به شمار می‌رفت، چرا که او می‌توانست بدون فشار و دغدغه برای فصل آینده برنامه ریزی کرده و از تقابل با حریفان سرسختی چون استقلال، سپاهان و شهرخودرو در ادامه رقابت‌ها مصون بماند.

زتگ خطر برای الهامی به صدا در آمد 
به هر ترتیبی که بود سازمان لیگ بر برگزاری ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم تاکید کرده و موفق به عملی کردن تصمیم خود شد. به این ترتیب تراکتوری‌ها باید در مقابل حریفانی قرار بگیرند که در نیم فصل اول نتوانستند مقابل آن‌ها نتایج خوبی کسب کنند. نساجی مازندران اولین حریف تراکتور خواهد بود. پس از این دیدار، تراکتور ۳ حریف ویژه را پیش رو خواهد داشت. صنعت نفت، تیمی که اولین شکست فصل را به تراکتور در نیم فصل اول تحمیل کرد؛ استقلال، تیمی که سنگین‌ترین شکست فصل تراکتور را رقم زد و سپاهان، تیمی که با شکست دادن تراکتور در نیم فصل اول، این تیم را از کورس قهرمانی کنار گذاشت. رویارویی با این ۳ حریف در شرایطی که تراکتوری‌ها به شدت با کمبود بازیکن مواجه هستند، یک زنگ خطر جدی برای ساکت الهامی به شمار می‌رود و آینده فعالیت او در تراکتور را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

تراکتور نیاز به معجزه دارد 
برای خروج از این مقطع خطرناک که آن را باید همانند تونل وحشت برای الهامی بدانیم، ساکت کار سختی خواهد داشت. او که آرزو می‌کرد لیگ در همین نقطه به پایان برسد، اکنون باید تیم خود را با حداقل‌ها به مصاف حریفانی که در بالا به آن‌ها اشاره شد ببرد. در حالی که اشکان دژاگه و عکاشه حمزاوی هنوز به تبریز نیامده اند و جفرسون نیز قرارداد خود را فسخ کرده و چند بازیکن هم مصدوم هستند و از آمادگی کافی برای همراهی تیم برخوردار نیستند، تراکتور برای اینکه عملکرد قابل قبولی در هفته‌های باقی مانده لیگ داشته باشد، تقریبا به یک معجزه نیاز دارد.یک موضوع مهم دیگر که نباید آن را فراموش کنیم این است که سرخ پوشان تبریزی که همواره با تماشاگران خود قدرتی مضاعف داشته اند، در شرایط فعلی آن‌ها را هم در کنار خود نخواهند داشت و این هم یک امتیاز منفی دیگر برای شاگردان ساکت الهامی به شمار می‌رود.حال باید دید تیم الهامی در پایان لیگ نوزدهم با چه رتبه‌ای به کار خود خاتمه خواهد داد و آیا رتبه‌ای که کسب خواهد شد، مقدمات ادامه همکاری تراکتور با ساکت را فراهم می‌سازد یا خیر؟
برچسب ها: تراکتور سازی