به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۲۲۰۸۴۵

بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به آسمان آمریکا

بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به آسمان آمریکا
گروه بین‌الملل: اداره هوانوردی فدرال آمریکا با ارسال ایمیلی به کنگره این کشور اعلام کرد که هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس می توانند از روز دوشنبه پروازهای آزمایشی خود را آغاز کنند.
هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از ماه مارس سال ۲۰۱۹ پس از دو سانحه هوایی مرگبار زمین گیر شده بودند. پروازهای آزمایشی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در راستای کسب مجدد مجوز پرواز انجام می شود. شرکت بوئینگ برای پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس به مجوز اداره هوانوردی ایالات متحده نیاز دارد. پرواز آزمایشی بوئینگ ۷۳۷ مکس با خلبان های اداره هوانوردی آمریکا یکی از مراحل اصلی کسب مجدد مجوز پرواز است.
پروازهای آزمایشی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس چند روز طول خواهد کشید. خلبانان به طور خاص سیستم خودکار کنترل پرواز این هواپیماها را آزمایش خواهند کرد. دو سانحه هوایی برای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی جان ۳۴۶ نفر را گرفته بود. بوئینگ تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هواپیمای ۷۳۷ مکس به شرکت های هواپیمایی تحویل داده است. این در حالی است که شرکت بوئینگ صدها هواپیمای ۷۳۷ مکس دیگر نیز تولید کرده است. سخنگوی شرکت بوئینگ روز جمعه تاکید کرده بود که «ایمنی» اولویت اصلی این شرکت است. بیش از دو سوم هواپیماهایی که شرکت بوئینگ به مشتریان خود تحویل می دهد از نوع ۷۳۷ مکس است.
برچسب ها: بوئینگ ۷۳۷ مکس