کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار نفت هنوز در وضعیت قرمز است

10 تير 1399 ساعت 10:11

گروه اقتصادی: دبیرکل اوپک و وزیر انرژی امارات متحده عربی در اظهاراتی هشدار دادند با وجود اجرای توافق کاهش تولید تاریخی اوپک پلاس، روزهای دشواری همچنان پیش روی بازارهای نفت قرار دارد.


به گزارش ایسنا، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در وبیناری که از سوی شورای کسب و کار کانادا-امارات متحده عربی سازماندهی شده بود، اظهار کرد: اگرچه هنوز از شرایط بحرانی خارج نشده‌ایم اما با شرکای غیراوپکمان ثابت کردیم که چندجانبه گرایی در دنیای متنوع انرژی که گاهی تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی قرار می‌گیرد، غیرقابل جایگزینی است.گروه اوپک پلاس که متشکل از ۲۳ کشور است، از ابتدای ماه مه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کرده و بدون در نظر گرفتن ۱۰۰ هزار بشکه در روز سهم مکزیک در کاهش تولید، تا پایان ژوییه به آن ادامه می‌دهد. کاهش تولید این گروه از ژوییه تا آوریل سال ۲۰۲۲ به تدریج کمتر خواهد شد. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که اکنون هر ماه نشست خواهد داشت قرار است روز ۱۵ ژوییه دیدار کند و نشست فنی که در سطح نمایندگان اوپک پلاس است، یک روز قبل آن برگزار می‌شود.
اوضاع دشوار تمامی ندارد
امارات متحده عربی که سومین تولیدکننده نفت بزرگ اوپک است، با تبعیت از اقدام عربستان سعودی، کویت و عمان، در ژوئن ۱۰۰ هزار بشکه در روز به کاهش تولید خود اضافه کرد تا به روند بازیابی توازن بازار نفت سرعت ببخشد.
سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در این وبینار گفت: اوضاع دشوار برای صنعت نفت به قوت خود باقی مانده اما بازارهای نفت رو به بهبود هستند.بر اساس گزارش پلاتس، وی در ادامه افزود: هیچ کس پیش بینی نمی‌کرد حتی پس از اعلام کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز بازارهای نفت به سرعت بهبود پیدا کنند و به سطحی که اکنون مشاهده می‌کنیم برسند.در این بین، رویترز گزارش داد که صادرات نفت عراق در ژوئن تقریبا ۹ درصد معادل ۳۱۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کشور به سه پنجم تعهد خود برای کاهش تولید تحت توافق اوپک پلاس عمل کرده است.طبق آمار رفینیتیو آیکان و شرکت پترو لجستیک، صادرات عراق از جنوب این کشور در ۲۸ روز نخست ژوئن به ۲.۹۰ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با آمار رسمی صادرات در ماه مه کاهش داشت.نرخ پایبندی عراق به توافق اوپک پلاس در ماه مه ۳۸ درصد بود و بر مبنای محاسبات اخیر در ژوئن به ۶۰ درصد رسیده است.


کد مطلب: 220910

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/220910/بازار-نفت-هنوز-وضعیت-قرمز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir