به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۲۲۱۷۴۰

اسرائیل برای رصد ایران ماهواره به فضا فرستاد

گروه بین الملل: وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماهواره جاسوسی "افق ۱۶" را برای کنترل بهتر فعالیت‌های ایران با موفقیت به فضا فرستاده است.
این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و طبق برنامه انتقال داده های خود را شروع کرده است.بر اساس این گزارش برای استفاده کامل از برنامه این ماهواره چندین آزمایش از پیش انجام گرفته است.
این ماهواره در راستای توسعه و به دست آوردن اطلاعات و کنترل بهتر و با "ظرفیت بالا و شناسایی الکترو نوری" توسط وزارت دفاع و صنعت فضایی اسرائیل ساخته شده است.ماهواره "افق ۱۶"  از یک مکان در مرکز اسرائیل به فضا پرتاب شده است.
در همین خصوص بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل  گفت: «برتری فن آوری و قابلیت های اطلاعاتی برای امنیت کشور اسرائیل ضروری است.» او افزود که این ماهواره جاسوسی مانند نمونه های پیشین در جهت کمک برای افزایش امکانات شناسایی نظامی این کشور به کار گرفته می شود.
آموس یادلین، رئیس پیشین ضد اطلاعات ارتش اسرائیل نیز در توییتر خود نوشت که استفاده از "افق ۱۶"  به اسرائیل "قابلیت های ویژه استراتژیک و اطلاعاتی" بخشیده و  این امر در زمانی كه احتمال تشدید درگیری ها با ایران بیشتر می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  


 
برچسب ها: اسرائیل ماهواره