به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۲۲۲۶۴
به دلیل ضربه زدن به منافع ملی

زندان درازمدت برای خانم رئیس جمهور سابق

گروه بین الملل: یک دادگاه عالی در سئول پایتخت کره جنوبی پارک گون‌ هه، رئیس جمهوری پیشین این کشور، را به محکوم کرد.
زندان درازمدت برای خانم رئیس جمهور سابق
دادگاه کل مدت محکومیت خانم رئیس جمهور را به خاطر اتهامات مرتبط با فساد و سوءاستفاده از قدرت به مدت ۱۰ سال کاهش داد. بنا به حکم تازه پارک گون‌هه روی هم به مدت ۲۰ سال در زندان خواهد بود. پارک گون هه به وظایفی که بر پایه قانون اساسی به عهده او گذاشته شده بود، عمل نکرده و به منافع ملی ضربه زده است. پارک گون‌هه از پایان ۲۰۱۷ در بازداشت به سر می‌برد.

در سال ۲۰۱۸ دادگاهی تأیید کرد که خانم رئیس جمهور و مشاور نزدیکش چوی سون سیل از کنسرن‌های بزرگی مانند سامسونگ مبالغی هنگفت رشوه گرفته‌اند. این مبالغ به حساب چندین بنیاد واریز شده بود تا حمایت آنها از رئیس جمهور پیشین تضمین شود.پارک گون‌ هه همواره رفتار خود را درست و قانونی خوانده بود.سه سال پیش و به دنبال فاش شدن تخلفات پارک گون‌ هه، یک جنبش اعتراضی در کره جنوبی علیه او شکل گرفت. صدها هزاران نفر برکناری او را خواستار شدند. سرانجام دادگاه قانون اساسی به برکناری او رأی داد.پارک گون‌هه اولین رئیس جمهور کره جنوبی است که ناچار به کناره‌گیری شده است.
شهروندان کره جنوبی در پایان ۲۰۱۲ پارک گون‌ هه را به ریاست جمهوری کشور انتخاب کردند. جانشین او "مون جه‌ این"، سیاستمداری با گرایش سوسیال لیبرال است که در مه ۲۰۱۷ در انتخاباتی زودرس به ریاست جمهوری انتخاب شد.

 
برچسب ها: کره جنوبی