به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۲۲۲۶۷
از نحوه دستگیری تا شیوه برخورد در بازداشت

روح الله زم برای خودش چه حکمی داد؟

روح الله زم برای خودش چه حکمی داد؟
گروه سیاسی: برنامه این هفته «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ در حالی با حضور روح الله زم برگزار شد که فقط ۱۰ روز از صدور حکم اعدام برای او گذشته است. در این ۱۰ روز البته هم خود او به این حکم اعتراض کرده و هم پدرش در نامه ای انتقادی خطاب به رئیس قوه قضائیه در خواست هایی مطرح کرد.

روح‌ الله زم به اعدام محکوم شد
محمدعلی زم پدر روح‌الله زم در نامه‌ای انتقادهایی را نسبت به روند پرونده پسرش مطرح کرد. او در  این نامه که خطاب به سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه نوشت که روح‌الله شرایط روحی مناسبی نداشته تا بتواند از خود دفاع کند.

درخواست پدر روح‌الله زم از رییس قوه قضاییه
اعتراض رسمی زم به حکم دادگاه

زم  اما دو روز پیش یعنی هجدهم تیر ماه و چهار روز پس از اعتراض تلویحی و غیر رسمی پدرش، توسط وکیلش رسما به حکم صادر شده اعتراض کرد. دبیر دریابیگی بلوردی وکیل مدافع روح‌الله زم بیان کرد: ما به رأی دادگاه اعتراض کرده‌ایم و در حال حاضر اطلاعی از اینکه پرونده به دیوان عالی کشور رفته‌است یا خیر ندارم چراکه دادگاه باید پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کند.

اعتراض روح‌الله زم به حکم اعدامش | توضیحات وکیل مدیر آمدنیوز
به‌هر حال مقابل علی رضوانی نشست تا  این بار نه مقابل قاضی که مقابل مردم اعتراف کند.

روح الله زم در بدون تعارف چه گفت؟
 مدیر کانال آمد نیوز در این برنامه توضیحاتی پیرامون نحوه دستگیری اش و تلاش غربی‌ها برای به آشوب کشیدن کشور ارائه کرد. گفتگوی علی رضوانی از برنامه بدون تعارف با روح الله در فضای بیرون از زندان ضبط شده بود. رضوانی مجری بدون تعارف در پایان گفتگو با روح الله زم از همکاری "اطلاعات سپاه" برای ضبط این گفتگو تشکر کرد. در پاسخ به سوالی روح الله زم به مجری بدون تعارف گفت که بعد از دستگیری نظرش نسبت به اطلاعات سپاه تغییر کرده است. او گفت تحت تصوراتی فکر می‌کردم بعد از دستگیری رفتار وحشیانه‌ای با من شود ولی اینگونه نبود، او در ادامه گفت «البته کویت هم نبود!»مجری بدون تعارف از افزایش وزن او پس از بازداشت گفت و زم هم در جواب گفت که اوایل کمی اضافه وزن پیدا کرده و حالا نزدیک به بیست و چند کیلو وزن کم کرده است. او در این گفتگو همچنین اشاره ای به دیدار با پدرش پس از نه سال و دیدار با مادر و خواهرش پس از شش سال اشاره کرد.

شروع طغیان زم از سال ۸۸
روح الله زم در برنامه بدون تعارف از اسامی بزرگی هم گفت که نمی‌خواست جلوی دوربین نام ببرد. همچنین روح الله زم شروع طغیان خود را بازداشت در سال 88 عنوان کرد. و اینگونه مطرح کرد که به نوعی سعی در انتقام از جمهوری اسلامی را داشته است. او خاطره روز آزادی‌اش از زندان را گفت که به بازجو گفته بود، ماجرای بازداشت من توسط شما، به همین سادگی‌ها به پایان نخواهد رسید.

پیشنهاد عادل الجبیر
 روح الله زم سپس از ماجرای سفر به مالزی و ازدواج در آن کشور گفت. سپس رفتن به ترکیه و در نهایت اقامت در فرانسه را برای مجری بدون تعارف بازگو کرد. از تدابیر شدید امنیتی در فرانسه گفت و پیشنهاد عادل الجبیر برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی به مدیریت او و در راستای سیاست‌های عربستان علیه ایران، که البته پیشتر نیز در دادگاه و در گفتگوهای دیگر نیز گفته بود و نکته جدیدی نداشت.روح الله زم همچنین در این گفتگو از اشتباهات کانال آمد نیوز در تشویق مردم به حضور در اعتراضات و همچنین دستور تهیه بمب های آتش زا نیز اظهار ندامت کرد. او در آخر و در پاسخ به علی رضوانی که «اگر جای مسئولان جمهوری اسلامی بودی برای خودت چه حکمی می‌دادی»، گفت: اگر سختگیرانه حکم می‌دادم، اعدام!
برچسب ها: روح الله زم