به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۲۲۲۳۸۴

زنگ خطر در لبنان به صدا درآمد

گروه بین الملل: کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع لبنان گفت:"زنگ خطر در لبنان به صدا در آمده است و ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود اقدامی کنیم."
زنگ خطر در لبنان به صدا درآمد
میچل باچله، با اشاره به آثار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران فعلی لبنان برای مردمش، از دولت و احزاب سیاسی و همچنین بخش مالی این کشور خواست با همکاری یکدیگر از مردم حمایت کنند.
وی گفت: بیکاری به فقر می‌انجامد و در لبنان هم هیچ مزایایی برای دوره بیکاری وجود ندارد.لبنانی‌ها ضعیف شده‌اند و گروه‌های ضعیف‌تر و آسیب پذیرتر مثل آوارگان و کارگران مهاجر از تامین نیازهای اساسی‌شان ناتوان شده‌اند. این اوضاع باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید زیرا بخش اعظمی از مردم از فقر و گرسنگی ناشی از این بحران رنج می‌برند.
باچله به خسارات اقتصادی روزافزون ناشی از انتشار ویروس کرونا برای همه قشرهای جامعه لبنان اشاره کرده و گفت که در لبنان خیلی‌ها کارشان را از دست داده‌اند و منابع درآمدشان جلوی چشمانشان از بین رفته است و خیلی‌ها حتی منازلشان را هم از دست داده‌اند.وی در ادامه گفت: مثل هرجای دیگری مردم ضعیف تر و فقیرتر بیشترین آسیب را از این وضع می‌بینند و وضعیت آنها با توقف واردات مواد غذایی و پزشکی بدتر هم می‌شود. این مقام سازمان ملل با اشاره به اعتراضات اخیر که نتیجه نارضایتی مردم از سوء مدیریت و فساد بوده، اشاره کرده و گفت: لبنان اکنون در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. از ماه اکتبر ، لیره بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده ، هزاران شرکت بسته‌اند و قطعی برق هم معضل شده است. لذا بهتر است در این شرایط دشوار احزاب و رهبران سیاسی لبنان به وضع اصلاحاتی برای تامین خدمات ضروری مثل غذا، برق و بهداشت و آموزش بپردازند و جامعه جهانی نیز باید به دولت لبنان در این مهم کمک کند.

 
برچسب ها: لبنان