به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۲۲۲۴۰

سراج‌ا‌لدین میردامادی تفهیم اتهام شد

گروه سياسي: سراج‌ا‌لدین میردامادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب كه اخيرا به ايران بازگشته است در فیس‌بوک خود نوشت: روز ۲۸ آبان در دادسرای اوین رسما «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به من تفهیم اتهام شد، من این اتهام را رد کردم و کتبا پاسخ دادم و با قید کفالت پدرم موقتا بازداشت نشدم.
به نوشته میردامادی، در بازپرسی به او گفته‌اند دو پرونده اتهامي (سياسي) عليه او در بازپرسي مفتوح است. گفتني‌اينكه، میردامادی، كه پس از چند سال قبل مقیم پاریس شده بود، پس از روی کار آمدن حسن روحانی به تهران بازگشت كه به هنگام ورود به ايران، پاسپورت او ضبط و دیگر اجازه خروج از كشور هم پيدا نكرد.

گفتني اينكه اخيرا قشقاوي معاون وزير خارجه به ايرانياني كه پس از سال 88 ايران را ترك كرده‌اند قول داده بود در صورت بازگشت به كشور، با مشكلي مواجه نخواهند شد اما برخي از رسانه‌هاي افراطيون، از قوه قضاييه درخواست كرده‌اند فعالان سياسي و مطبوعاتي نزديك به اصلاح‌طلبان را بلافاصله پس از ورود به ايران، بازداشت كنند! اين در حاليست كه اصولا بسياري از اين افراد در ستادهاي موسوي و كروبي در ايام انتخابات طبق قانون فعاليت انتخاباتي و رسانه‌اي مي‌كردند اما به دليل شرايط امنيتي حاكم آن روزها و عمدتا از واهمه بازداشت‌، جلاي وطن نمودند.