به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۲۲۲۷۶۵

وضعیت فوق‌العاده در فلسطین به علت کرونا

وضعیت فوق‌العاده در فلسطین به علت کرونا
گروه بین الملل: شمار موارد ثبت شده ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مناطق خودگردان فلسطینی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. در واکنش به گسترش شیوع ویروس کرونا، تشکیلات خودگران فلسطینی دو هفته منع تردد در کرانه باختری تعیین کرده‌است. افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کرانه باختری رود اردن، تشکیلات خودگردان فلسطینی را ناگزیر به وضع مقرارت و محدودیت‌های بیشتری کرده است. قرار است که این محدودیت‌های جدید دو هفته ادامه یابد.افزون بر آن، از غروب پنجشنبه تا یکشنبه صبح، هرگونه سفر در سراسر منطقه ممنوع اعلام شده است. ا
محدودیت‌ها برای برخی از نقاط کرانه باختری و در چندین شهر شدیدتر از سایر نقاط است. برای شهرهای رام‌الله، الخلیل، نابلس و بیت‌لحم قرار است تا غروب پنجشنبه منع کامل تردد اعمال شود.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطینی، تنها داروخانه‌ها و نانوایی‌ها در این مناطق به کار خود ادامه می‌دهند.افزون بر آن، بسیاری از شهروندان فلسطینی از رفتن به سر کار در مناطق یهودی‌نشین منع شده‌اند. در بسیاری از مناطق کرانه باختری، محدودیت‌های لغو شده پیشین مجددا برقرار شده‌اند.بر اساس آمار منتشر شده از سوی مقامات درمانی مناطق خودگردان فلسطینی، تا روز یکشنبه ۱۲ ژوئیه بیش از ۶۱۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دست‌کم ۳۳ نفر جان باخته‌اند. در اوایل ماه مارس، مقامات تشکیلات خودگردان به علت شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌‌های بسیاری برای کرانه باختری پیش‌بینی کرده بودند. این محدودیت‌ها از جمله منع تردد را شامل می‌شد. این محدودیت‌ها اما در اواخر ماه مه لغو شده بودند.
اکنون با افزایش مجدد شمار ابتلا به ویروس کرونا، تشکیلات خودگردان از اوایل ماه ژوئیه مجددا محدودیت‌هایی را برای این منطقه پیش بینی کرده‌است.

 
برچسب ها: فلسطین کرونا