کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌ثباتی اقتصادی کمر مردم را شکست

25 تير 1399 ساعت 17:45

گروه اقتصادی: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی کشور گفت که بی‌ثباتی قیمت ها و اقتصاد شرطی کمر مردم را شکسته است.


محمد باقری بنابی  در نطق میان دستور خود در مجلس، گفت: در آستانه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب خطوط کلی آن را ترسیم کردند نیازمند طرحی نو هستیم که مشکلات موجود تردیدی در آن باقی نمی‌گذارد. هر انسان و نظام سیاسی نیاز به تحول و تجدید نظر دارد تا بتواند به قول حضرت علی (ع) فرزند زمانه خود باشد؛ در حالی وارد گام دوم انقلاب می شویم که تجربه ارزشمند ۴۰ ساله اداره کشور را پشت سر خود داریم. تجربه‌ای که می‌تواند برای سال‌های آینده درس‌های ارزشمندی را در اختیار ما بگذارد. در میان این درس‌ها می‌توان به موضوع تصمیم گیری جمعی در اداره کشور توجه کرد. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که تجربه مردم سالاری دینی تجربه‌ای جدید در تاریخ ما است که با درایت و تیزبینی حضرت امام بنیان گذاشته شد و به دست مقام معظم رهبری گسترش پیدا کرد. رکن اصلی این نظام سیاسی تصمیم گیری جمعی بعد از مشورت و رایزنی و بررسی‌های مختلف در داخل حکومت و ارتباط مردم با حکومت است اما اتخاذ این تصمیم‌های جمعی الزام‌های خاص خود را دارد و در کنار اینکه نیازمند توجه به ابعاد مختلف و نیز توجه به نظرات متخصصان است بلکه باید تصمیم درست را در زمان درست اتخاذ کنیم و در آن تعلل و کوتاهی نکنیم.باقری بیان کرد: تصمیم های مرتبط با معضلات اقتصادی زمانی ارزشمند است که مانع تبدیل معضل به بحران شود. تصمیم صحیح اگر در زمان درست خود اتخاذ نشود نوشدارو پس از مرگ است. همه ما در خانه ملت جمع شده ایم تا به وکالت از مردم هم درست تصمیم بگیریم و هم در زمان مناسب پیش از دست رفتن زمان تصمیم موثری اتخاذ کنیم. ارتباط مستقیم با مردم باعث می شود بدون واسطه مشکلات آنها را درک کنیم. مردم دائما سوال می کنند که آن بالا چه خبر است؟ چرا تصمیم‌های لازم اتخاذ نمی شود؟ در پس این حرف درس های بزرگی نهفته است. امروز در مجلس یازدهم و در آغاز ۴۰ سالگی دوم انقلاب باید تصمیم های بزرگی اتخاذ کنیم. تصمیم‌هایی که چه بسا در نگاه اول دشوار و ناممکن جلوه می کند. امروز همه ما می‌دانیم که با معضلات و مشکلات اقتصادی روبرو هستیم. گرانی و تورم و عدم ثبات قیمت‌ها و اقتصاد شرطی کمر مردم ایران را شکسته است.
باقری ادامه داد: اما در عین حال می دانیم این مشکلات فقط ریشه در خود اقتصاد ندارد؛ بلکه از حوزه‌های دیگر نیز نشأت گرفته است. منابع تولید نابرابری اقتصادی همچنان وجود دارد و در این شرایط مبارزه با فساد مبارزه با معلول‌ها بوده و نه علت‌ها. اگر تصمیم های مرتبط با اجرای اصل ۴۴ و امر خصوصی سازی به موقع انجام می شد چه بسا بخشی از مشکلات امروز را شاهد نبودیم.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نه تنها در امر اقتصاد بلکه در امور دیگر تصمیم‌های غیر تخصصی دیرهنگام، محدود و بی توجه به مصلحت و خیر جمعی آسیب‌زا بوده است. سال هاست گفته می شود که قانون فعلی انتخابات مشکل دارد تا جایی که تبعات آن را حتی در بررسی اعتبارنامه نمایندگان شاهد بودیم. اگر همگان به ضرورت اصلاح این قانون اذعان دارند چرا در اصلاح آن تاخیر داریم و مردم و کشور را از این بابت متضرر می‌کنیم.

 


کد مطلب: 223086

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/223086/بی-ثباتی-اقتصادی-کمر-مردم-شکست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir