به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۲۳۲۳۴

پیش‌بینی دمای بالای ۵۰ درجه برای شوش

پیش‌بینی دمای بالای ۵۰ درجه برای شوش
گروه جامعه: رییس اداره هواشناسی شهرستان شوش گفت:اوایل هفته آینده شاهد ثبت دمای بالا ۵۰ درجه در این شهرستان خواهیم بود. حمزه شفی خدایی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی خوزستان با استقرار توده هوای پرفشار جنب حاره ای از امروز جمعه شاهد افزایش دما در این استان هستیم که طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده دما به اوج خواهید رسید و منتظر ثبت دماهای بالا ۵۰ درجه در منطقه خواهیم بود.ماکزیمم دمای روز پنجشنبه در شوش ۴٧.۶ درجه سانتیگراد ثبت شد.اوایل هفته جاری نیز دمای هوای پنج نقطه استان خوزستان به ۵۰ درجه و بالاتر رسید و برای امیدیه ۵۰.۹، شوش ۵۰.۷ ، آغاجاری ۵۰.۴ و کشاورزی اهواز و دزفول ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان میانگین حداقل دمای استان خوزستان در خرداد ماه ۹۹ به میزان ۲۶.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده که نسبت به دوره بلندمدت در همین بازه زمانی ۰.۸ درجه افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین در زمان یادشده میانگین حداکثر دمای خوزستان ۴۴.۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به دوره بلندمدت در همین بازه زمانی ۱.۵درجه افزایش داشته است.با توجه به افزایش دما در استان خوزستان شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز از شهروندان درخواست کردند مصرف برق خود را مدیریت کنند و در ساعات پیک از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند.