به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۲۳۳۵

تاج: مریض‌اند و موفقیت ما را نمی‌بینند

گروه ورزشی: رییس سازمان لیگ با بیان این که مشکلی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی میان مسابقات لیگ تا پایان سال وجود ندارد، گفت: فدراسیون برای تیم ملی حریفان تدارکاتی نامدار فراهم کند، ایجاد زمان مناسب میان مسابقات لیگ با من.
مهدی تاج  درباره کسب 908 امتیاز برای لیگ فوتبال ایران در آسیا اظهار کرد: از 1000 امتیاز ممکن 908 امتیاز کسب کردیم که در غرب آسیا اول و در کل قاره دوم شدیم. پیش از این در غرب آسیا سوم و در کل قاره پنجم بودیم. به هر حال اتفاقی است که امسال خوشبختانه رخ داده و ورزشگاه‌های ما ایرادهایشان را برطرف کرده‌اند. در این راستا مدیران ورزشگاه‌های تختی تهران، دستگردی، شهید عضدی، سردار جنگل، ورزشگاه بندرعباس، غدیر اهواز و ... همکاری زیادی کردند.

تیم‌های غرب آسیا تا فینال لیگ قهرمانان با شرقی‌ها روبه‌رو نمی‌شوند
وی افزود: بازدیدهای ماموران ای‌اف‌سی 10 روز به طول انجامید و همه چیز را مورد ارزیابی قرار دادند. از ژاپن که 923 امتیاز را کسب کرده تنها 15 امتیاز کمتر داریم که این شرایط بسیار خوبی است. در یازده محور این امتیازها را کسب ‌کرده‌ایم و برایش مدیران باشگاه‌ها، ‌استادیوم‌ها، هیات‌های فوتبال و ... کمک کردند تا این توفیق بزرگ به دست آید. چهارشنبه هم جلسه‌ای برای تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا که همزمان با برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ها در جام‌جهانی نباشد، برگزار می‌شود. فعلا بر اساس آنچه تصمیم گرفته شده است، تیم‌های غرب آسیا تا فینال با تیم‌های شرق آسیا روبه‌رو نخواهند شد.

عده‌ای مریض‌اند و این موفقیت‌ها را نمی‌بینند!
رییس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که ظاهرا در امتیازدهی AFC میزان تاثیر امتیازهای فنی که شامل نتایج تیم‌های باشگاهی و تیم‌های ملی است، بیشتر شده و نهایتا امتیاز ما را بالا برده است، به ایسنا گفت: خیر. فقط امتیازهای فنی زیاد نشده. الان بیش از 120 امتیاز افزایش یافته ما را بخش مربوط به استادیوم‌ها تشکیل می‌دهد‌ اما متاسفانه عده‌ای مریض هستند و این موفقیت‌ها را درست نمی‌بینند. زمانی که گفتیم می‌توانیم در امتیازگیری از AFC در رده دوم‌ آسیا قرار بگیریم، خیلی‌ها گفتند که خیال‌پردازی می‌کنید و رسیدن به جایگاه سومی در آسیا هم به نوعی خیال‌پردازی است اما توانستیم آن را به دست آوریم. از مجموع امتیازها بین 50 تا 60 امتیاز مربوط به بخش امتیاز فنی بود.

من 908 امتیاز گرفتم، یکی بیاید آن را به 1000 برساند
وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی را برای بهتر شدن وضعیت استادیوم‌ها دارد تا به سطح کیفی اول آسیا برسند، گفت: در حال حاضر استادیوم‌های ما استانداردهای مدنظر AFC را به دست آورده‌اند. این بر اساس سیاستی بود که فعلا استادیومی نسازیم و آنهایی را که داریم، به کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم برسانیم. هزینه‌های زیادی برای ارتقای سطح این ورزشگاه‌ها صورت گرفت. به طور مثال حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ورزشگاه غدیر اهواز هزینه شد تا بخش VVIP ،VIP، اسکوربورد و نور استادیوم درست شود. در ورزشگاه سردار جنگل هم هزینه‌های زیادی شد. ورزشگاه دستگردی در همان روزی که ناظران AFC آمدند، پیش از ورودشان‌ مشکلاتش کاملا برطرف شد. همه پیگیری‌ها‌ و هزینه‌ها‌ را انجام دادیم تا استادیوم‌ها به وضع‌ مطلوبی برسند. آمدم و 908 امتیاز گرفتم که حدود 200 امتیاز بالاتر از پارسال بود. حالا یکی دیگر بیاید این امتیازها را به 1000 برساند. قطعا وضع ورزشگاه‌های ما باید بهتر از این بشود.

سهمیه‌ها اعلام نشده اما با 908 امتیاز معلوم است 4 سهمیه می‌گیریم
تاج‌ همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام قطعی تعداد سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا در پنجم آذر ماه یقین دارید چهار سهمیه برای ایران قطعی شود، گفت: دو سال پیش سهمیه ایران 2+2 بود. یک سال پیش در شرایطی که هفت صد و اندی امتیاز داشتیم، تعداد سهمیه ما 3+1 بود، چطور می‌شود که الان ما 908 امتیاز داریم چهار سهمیه برای ما‌ حاصل نشود؟ مگر می‌شود AFC با 908 امتیاز همان سهمیه 3+1 را به ایران اختصاص دهد؟ بنابراین با امتیازهای کسب شده، اگر چه هنوز تعداد سهمیه کشورها اعلام نشده‌ اما مطمئنا به آن می‌رسیم. همان‌طور که گفتم عده‌ای نمی‌خواهند این موضوع را درک کنند. صحبت‌های متناقضی را که دراین‌باره مطرح می‌شود، به نوعی بی‌عقلی می‌دانم.

قرار شد فعلا درباره جزییات مذاکرات صحبتی نشود!
رییس سازمان لیگ‌ در پاسخ به این سوال که در جلسه دیروز (پنجشنبه) چه توافقی میان او و کارلوس کی‌روش صورت گرفت، گفت: بنا شد فعلا درباره جزئیات مذاکرات انجام شده، صحبتی نکنیم اما در حالت کلی می‌توانم بگویم که دغدغه‌ کی‌روش را کاهش دادیم. آنچه مشخص است لیگ برتر را بیستم فروردین تمام می‌کنیم و جوری تصمیم می‌گیریم که به نفع آماده‌سازی تیم ملی در راه جام‌جهانی باشد.

درباره جام حذفی فعلا صحبتی نمی‌کنم اما لیگ را 20 فروردین تمام می‌کنیم
وی در پاسخ به این سوال که آیا جام حذفی را هم پیش از جام‌جهانی تمام خواهد کرد یا بعد از آن، گفت: همان‌طور که گفتم فعلا فقط می‌توانم بگویم که لیگ را بیستم فروردین 93 تمام می‌کنیم. هنوز صحبت‌های ما در حال ردوبدل شدن است و سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را برای فوتبال ایران بگیریم. تیم ملی ایران بازی تدارکاتی نداشته و متاسفانه در این راه هیچ کمکی نتوانستیم انجام دهیم. این تیم نیاز به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قوی دارد و کارلوس کی‌روش هم همین را می‌خواهد و دغدغه‌اش همین است.

فدراسیون حریف تدارکاتی نامدار بیاورد، ایجاد فاصله میان مسابقات لیگ با من
رییس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا درخواست کی‌روش برای ایجاد فواصلی میان مسابقات لیگ پیش از پایان سال جهت برگزاری بازی‌های تدارکاتی عملی می‌شود، نیز به ایسنا گفت: فاصله بین دو مسابقه را تنظیم خواهیم کرد. می‌دانیم که تیم ملی اردو و بازی‌های تدارکاتی نداشته است. معتقدیم باید قوی‌ترین حریفان تدارکاتی را برای بازی با تیم ملی فراهم کنیم و اگر فدراسیون بتواند حریف قوی و نامداری را فراهم کند، خود به خود باشگاه‌ها و جو فوتبال ایران همراهی می‌کنند تا آن مسابقه انجام شود. بنابراین مساله اصلی فراهم کردن یک بازی تدارکاتی با حریفان نامدار است‌. فدراسیون حریف نامدار تدارکاتی بیاورد، ایجاد فاصله میان مسابقات و فراهم کردن زمان بازی با آن تیم با من.

حضور میلان در تهران می‌تواند پای تیم‌های بزرگ را به ایران بازکند
تاج درباره بازی پیشکسوتان پرسپولیس و میلان و این که سازمان لیگ چه نقشی در این دیدار خواهد داشت، گفت: این بازی را یک مسابقه ملی تلقی می‌کنیم. آوردن میلان حتی در حد پیشکسوتانش هم خوب و ممکن است باعث شود تا پای سایر تیم‌های بزرگ برای تیم ملی ما هم به ایران باز شود. ارزیابی کلی ما مثبت است و بنده به بهروان، رییس کمیته‌ مسابقات و سایر زیرمجموعه‌های سازمان لیگ گفته‌ام که کمال همکاری را برای برگزاری این مسابقه انجام دهند.

بابت پیش‌فروش بلیت‌های نیم‌فصل تخفیف می‌دهیم
وی افزود: سامانه پیش‌فروش بلیت الکترونیکی هم مراحل نهایی خودش را سپری می‌کند و در نظر داریم اگر کسی بلیت کل فصل را از ما بخرد به او تخفیف ویژه‌ای بدهیم. تاج درباره قراردادی که فردا (شنبه) میان سازمان لیگ و همراه اول بسته می‌شود، نیز گفت: این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد مخابراتی کشور است و بر اساس آن از هر پیامک مربوط به فوتبال، آن چه حق فوتبال است، گرفته می‌شود و می‌خواهیم از هر اس‌ام‌اس فوتبالی 14 تومانش که متعلق به باشگاه‌هاست، بگیریم. محمدرضا ساکت مشغول برنامه‌ریزی و پیگیری این موارد است و در آینده نزدیک تمامی حقوق فوتبال در پیام‌های کوتاه، برنامه‌های تلویزیونی، زیرنویس‌های تلویزیونی و ... طبق قانون حقوق فوتبال و سازمان لیگ و باشگاه‌ها بوده، که گرفته خواهد شد.
مرجع : ایسنا

طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۸:۵۰
تاج جان مردم تلاشهای شما را می قهمند (174803)
محراب تقوائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۸:۵۴
ضمن تشکر از زحمات آقای تاج مطلب مهم این است که لیگ ایران اصولا فوتبالی نیست. شما نگاه کنید به برنامه 90 بیش از 90% این برنامه به موضوعاتی مانند "رای گیری در مجمع فلان که خدشه داشت - ثبت فلان بازیکن در لیست فلان باشگاه قبل از ساعت 12 یا بعد از ساعت 12 - اجابت مزاج فلان بازیکن خارجی در کنار زمین- و ...." اینها چه ربطی به فوتبال دارد؟ خوشم امد کی روش تیم ملی را بر اساس لژیونرها تنظیم کرده و از این به اصطلاح لیگ فاصله گرفته و موفق شده است. گل سر سبد لیگ رحمتی بود که با نونور بازیش موجب کنار گذاشته شدنش شد و تیم ملی ضررکه نکرد هیچ نفع هم برد. (174805)