به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۲۳۴۵۷

رکوردهای اعجاب‌انگیز زیدان با رئال مادرید

رکوردهای اعجاب‌انگیز زیدان با رئال مادرید
گروه ورزشی: یک هفته مانده به پایان فصل فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، تکلیف جام قهرمانی مشخص شد و رئال مادرید برای سی و چهارمین بار فاتح لالیگا شد.
رئال مادرید در ورزشگاه آلفردو دی استفانو با نتیجه ۲-۱ از سد ویارئال گذشت. هر دو گل این تیم را کریم بنزما به ثمر رساند.
با برد رئال و شکست دور از انتظار خانگی بارسا در برابر اوساسونا، رئال که این بار چندان هم کهکشانی و پرستاره نبود، پس از دو قهرمانی پیاپی بارسلونا مجدداً جام را از آنِ خود کرد. نخستین قهرمانی آن‌ها در سال ۱۹۳۲ رقم خورده. این تیم توانسته ۳۸ درصد از کل جام‌ها در تاریخ ۹۱ ساله این مسابقات را به نام خود ثبت کند. طی این مدت فقط ۹ تیم موفق به قهرمانی در لالیگا شده‌اند.آن‌ها همچنین تنها تیمی هستند که در هر هشت دهه‌ اخیر موفق به تصاحب جام شده‌اند.رئال مادرید فقط در دهه ۴۰ میلادی که بخشی از آن مصادف با جنگ جهانی بود به قهرمانی نرسید. بارسلونا ۲۶ بار قهرمان شده و آتلتیکو مادرید با ۱۰ قهرمانی در جایگاه سوم است.
در جدول گلزنان، رقابت بنزما با لیونل مسی تا یکشنبه‌شب و بازی‌های هفته پایانی ادامه خواهد داشت. مسی با ۲۳ گل زده صدرنشین است و بنزما با ۲۱ گل در تعقیب اوست. در تاریخ لالیگا، مسی با فاصله‌ای سه رقمی نسبت به نفر دوم (کریستیانو رونالدو)، صدرنشین گلزنان است.رئال در آخرین هفته مهمان لگانس است که برای فرار از سقوط می‌جنگد. بارسا هم در زمین آلاوز به میدان می‌رود.این یازدهمین جام قهرمانی زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید است. بین سرمربیان تاریخ این تیم فقط میگوئل مونوز بالاتر از زیدان ایستاده.مونوز طی ۱۵ سال توانست ۱۴ جام به دست بیاورد در حالی که افتخارات زیدان فقط طی سه فصل فوتبالی رقم خورده.
زیدان که شش جام هم به عنوان بازیکن با رئال به دست آورده، در مقام سرمربی دو جام لالیگا، سه جام پیاپی لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپر کاپ اسپانیا، دو سوپر جام اروپا و دو جام باشگاه‌های جهان را به موزه افتخارات باشگاه افزوده است.
او این ۱۱ قهرمانی را طی ۲۰۹ بازی رسمی به دست آورده. یعنی رکورد اعجاب‌انگیز یک جام قهرمانی برای هر ۱۹ بازی! پس از جدایی زیدان در ماه می ۲۰۱۸ از رئال، خولن لوپتگی و سپس سانتیاگو سولاری روی نیمکت این تیم نشستند که حاصلش فقط یک جام باشگاه‌های جهان برای سولاری در دومین ماه فعالیتش بود.
برخی مفسرین فوتبال، جام‌های زیدان در دوره نخست سرمربیگری رئال و همچنین ناکامی جانشینانش را به بود و نبود کریستیانو رونالدو نسبت می‌‌‌دادند.
زیدان اما این بار رئال بحرانی را تحویل گرفت و به قهرمانی رساند تا با عملکردی درخشان در امور فنی، منتقدان خود را نیز به تحسین وادارد.
او مهم‌ترین ستاره رئال در مسیر قهرمانی لالیگا بود و خود نیز این جام را لذت ‌بخش‌ترین عنوانی می‌داند که به عنوان سرمربی با مادریدی‌ها به دست آورده.
زیدان به عنوان ستاره فرانسه با این تیم قهرمان جام جهانی شد و شش جام قهرمانی با یوونتوس کسب کرد. پیش از آن با بوردو نیز یک قهرمانی در کارنامه داشت.
زیزو حالا باید تیمش را مهیای دیدار برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین منچسترسیتی کند. تقابل جذاب زیدان و گواردیولا در بازی رفت با برتری ۲-۱ سیتی همراه بود.
جالب این‌که در جدول افتخارات مربیان فوتبال جهان از سال ۲۰۱۶ تاکنون زیدان با ۱۱ جام صدرنشین است و گواردیولا با ۱۰ عنوان در رده دوم ایستاده.
توئیتر رسمی بارسلونا پس از قهرمانی رقیب دیرینه‌اش، کسب این عنوان را به رئالی‌ها تبریک گفت؛ اقدام جالب‌توجهی که در فوتبال حرفه‌ای جهان رایج است و پیشتر منچسترسیتی نیز برای لیورپول انجام داده بود.