به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۲۲۳۸۷۱

معترضان لبنانی به خیابان‌ها بازگشتند

گروه بین الملل: در حالی که طرف‌های سیاسی و دولتی به رایزنی‌ها برای رسیدن به طرحی یکپارچه برای خروج لبنان از بحران فعلی ادامه می‌دهند، معترضان لبنانی به خیابان‌ها بازگشتند.
معترضان لبنانی  به خیابان‌ها بازگشتند
معترضان به فراخوان "اتحادیه میادین انقلاب در لبنان" پاسخ داده و تمامی دفاتر شرکت خدمات اینترنت "اوجیرو" را در مناطق مختلف بیروت، حلبا عکار، النبطیه و صیدا بستند.شرکت‌کنندگان، مقابله با فساد در این شرکت و پاکسازی تمامی نهادهای دولتی از فساد را خواستار شده و بر استمرار اعتراضات علیه فساد و نافرمانی مدنی در سراسر لبنان تاکید کردند. پیش‌بینی می‌شود هیاتی از موسسه سرمایه‌گذاری "لازار" در هفته جاری در بیروت حضور یابد. لازار مشاور مالی دولت لبنان است و در راستای تدوین یک طرح ملی تلاش خواهد کرد.
دولت لبنان با بانک مرکزی و سندیکای بانک‌های این کشور در مورد تخمین خسارت‌های طرح ارائه شده از سوی دولت به صندوق بین‌المللی پول برای دریافت کمک مالی به اختلاف خوردند و در نتیجه مذاکرات میان دو طرف به حالت تعلیق درآمدند. توافق اولیه‌ای درباره دستیابی به طرحی یکپارچه برای اصلاح طرح قبلی دولت به دست آمده است به این شکل که دولت لبنان بخشی از خسارات را با ایجاد یک صندوق مستقل بر عهده گرفته است.شبکه ماهواره‌ای "ام‌تی‌وی"  اعلام کرده بود به اطلاعاتی دال بر ناپدید شدن ۲۷ میلیارد دلار (نزدیک به یک سوم کل بدهی‌های دولت) از حساب‌های بانکی دولت لبنان بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۷ دست یافته است. لبنان منتظر سفر روز چهارشنبه ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه است. این سفر برای ارائه کمک‌های مالی فرانسه به مدارس و موسسه‌های کاتولیکی است که واحدهای درسی فرانسه را در لبنان تدریس می کنند، برخی منابع ارزش این کمک‌ها را بیش از ۲۰ میلیون یورو تخمین زده‌اند، مبلغی که می‌تواند مشکل اقتصادی فعلی لبنان را برطرف کند.لبنان از زمان اتمام جنگ داخلی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ با یک بحران اقتصادید مواجه است، ۱۷ اکتبر گذشته اعتراضات مردمی بی‌سابقه‌ای در این کشور با خواسته‌های اقتصادی و سیاسی آغاز شدند.

 
برچسب ها: لبنان اقتصادی