به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۲۴۰۲۳

آواره شدن ۱۰۰ هزار نفر دیگر در یمن

آواره شدن  ۱۰۰ هزار نفر دیگر در یمن
گروه بین الملل: سازمان بین‌المللی مهاجرت  اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن در یمن به دلیل جنگ و درگیری، عدم وجود امنیت و شیوع ویروس کرونا آواره شده‌اند.
 سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد، نزدیک به شش سال از شعله‌ور شدن جنگ در یمن می‌گذرد اما این درگیری‌ها همچنان داغ هستند.
در این گزارش همچنین آمده است، از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از ۱۰۰ هزار تن در یمن به دلیل جنگ و درگیری و ناامنی آواره شده‌اند. علاوه بر این موارد، شیوع ویروس کرونا نیز دلیل جدیدی برای آواره شدن یمنی‌ها در سرتا سر یمن شد.بر اساس این گزارش، از ۳۰ مارس تا ۱۸ ژوئیه، سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از ۱۰ هزار آواره را ثبت کرده که اکثر آنها به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا و تأثیرگذاری این بیماری بر ارائه خدمات و وخامت بحران اقتصادی آواره شده‌اند. وضعیت در یمن به ویژه در مناطقی مانند استان عدن بسیار سخت و دشوار است و بیمارستان‌ها بیماران مشکوک به ویروس کرونا را نمی‌پذیرند.وی هشدار داد، شیوع ویروس کرونا و کاهش بودجه، چالش‌های بزرگی را در مقابل نیروی انسانی که در زمینه کمک به آوارگان داخلی فعالیت می‌کنند و نیز کسانی که در مراکز غیر رسمی پرازدحام با ارائه خدمات اساسی کم، زندگی می‌کنند، ایجاد کرده است.

 
برچسب ها: یمن آواره