به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۲۴۲۰۴

تخلف تازه برای کارمندان، نزدن ماسک

تخلف تازه برای کارمندان، نزدن ماسک
گروه جامعه‌: رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری بر ضرورت توجه جدی کارمندان دولت به مفاد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد و گفت: نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در محل کار تخلف اداری محسوب می‌شود.
محمود عباسی در خصوص جایگاه قانونی بخشنامه شماره ۱۷۷۱۸۸ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ و بخشنامه شماره ۲۰۵۷۳۰ مورخ ۲۸/ ۴/ ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی افزود: این بخشنامه ها مبتنی بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در زمره نظامات دولتی و دارای ضمانت اجرای قانونی است.
وی تاکید کرد: نقض مفاد این بخشنامه که ناظر به عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی در محل کار و حضور در محل کار علیرغم ابتلا به ویروس کرونا است به موجب بند ۲ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، عدم رعایت مقررات مربوط و تخلف اداری محسوب شود و مرتکبین آن به مجازات های مقرر در ماده ۹ این قانون محکوم می گردند.
رییس شعبه دوم هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه این گفت و گو بر ضرورت توجه جدی کارمندان دولت به مفاد این بخشنامه تاکید کرد و اظهار داشت: کارمند مبتلا به ویروس کرونا مکلف است بلافاصله مقام مافوق خود را در جریان امر قرار دهد و تا زمان بهبودی کامل و اخذ گواهی سلامت از پزشک معالج از حضور در محیط کار اکیدا اجتناب ورزد.
شایان ذکر است که این بخشنامه همه سطوح شغلی اعم از کارکنان و مدیران دوایر و سازمان های دولتی و تمامی دستگاه هایی که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند را در بر می گیرد و هیچکس حق ندارد از مفاد آن تخطی ورزد.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: کارمندان ماسک