به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۲۲۴۲۷
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باید دو سال کار بکنیم تا به نقطه صفر برسیم

گروه فرهنگ و هنر:​ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح مشکلات متعددی که در این معاونت وجود دارد،‌ گفت: به آقای وزیر ارشاد (علی جنتی) هم گفته‌ام باید دو سال به طور مداوم کار بکنیم تا به نقطه صفر برسیم.
باید دو سال کار بکنیم تا به نقطه صفر برسیم
علی مرادخانی ضمن تشریح ساختار معاونت هنری وزارت ارشاد ادامه داد: تلاش ما هم این است که هم چون دیگر بخش‌های دولت، تعهد جدیدی به تعهدات قبلی اضافه نکنیم.علی مرادخانی که نزدیک به 3 ماه است به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد معرفی شده است و هنوز هیچ مدیری را در حوزه‌های تجسمی،موسیقی و تئاتر تغییر نداده است، برای اولین‌بار 2 آذر ماه رو به روی اهالی رسانه نشست تا ابتدا خودش از مسوولیت‌ها و دغدغه‌هایش بگوید و سپس خبرنگاران از او سوال کنند.

تدوین برنامه براساس واقعیت‌های موجود
معاون هنری وزارت ارشاد در ابتدای سخنانش یادآور شد: از روز 11 شهریور ماه که رسما وارد معاونت هنری شدم، تلاش کردم ابتدا وضعیت موجود را بررسی کنم و ببینم در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم، بر همین اساس مطالعه درباره امکانات‌، بودجه‌، وضعیت کیفی فعالیت‌ها و ... را در دستور کار خود قرار دادم و از همه مدیرانی که در سیستم حضور دارند خواستم در گردآوری اطلاعات کمک کنند تا مختصات خود را در عرصه اجرایی پیدا کنیم. وی با اشاره به حجم تعهدات گسترده‌ای که از دوره پیشین بر جای مانده است‌، افزود: ظاهرا بیشترین تعهدات در سال 90 انجام شده است اما تعهداتی هم از سال 84 باقی مانده است بنابراین مهم‌ترین کار ما شناسایی این تعهدات و تدوین برنامه براساس واقعیت‌های موجود است.

مرادخانی اعتمادسازی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایش برشمرد و ادامه داد: همه تلاش ما براین است تا هنرمندان در فضایی آرام و بی‌دغدغه کارشان را انجام بدهند که خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ایم همدلی خوبی بین خودمان و هنرمندان داشته باشیم. او تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت را از دیگر اولویت‌های مهمش برشمرد و توضیح داد: انتظارات متفاوتی از ما وجود دارد اما مهم‌ترین کار ما این است که از تصدی‌گری دولت بکاهیم و تا جایی که امکان دارد برخی از بخش‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کنیم، البته باید ببینیم چگونه می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا ضمن انجام برنامه‌ها‌، بار مسوولیت دولت کم و از حجم تعهدات دولتی هم کاسته شود.

دو میلیارد تومان تاکنون دریافت کردیم
مرادخانی یادآور شد: در بدو ورودم طبیعتا با عدم اعتبارات روبرو شدم که تا به امروز هم این وضعیت ادامه دارد. تا کنون توانسته‌ایم حدود دو میلیارد تومان دریافت کنیم که بیشتر صرف برگزاری جشنواره‌های تئاتر آیینی-سنتی و منطقه‌ای شد، بخشی هم از حقوق سنواتی کارمندان باقی مانده بود که آن را هم قسط بندی کردیم. او با اشاره به برنامه‌هایی که در پیش دارد‌، ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌هایی چون جشنواره‌های فجر را در پیش داریم که باید بتوانیم برای آنها اعتبارات لازم را جذب کنیم، در این زمینه تقاضاهای‌مان را به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم و امیدواریم زودتر اعتبارات لازم اختصاص داده شود. این مدیر با اشاره به برخی از مشکلات درونی معاونت هنری افزود: به عنوان مثال اولین روز به ما گفتند 215 نفر پرسنل اضافه دارید که ماهانه حدود 300 میلیون تومان صرف دستمزد آنها می‌شود، همه می‌دانیم هرچقدر تعداد کارکنان یک سیستم اداری اضافه باشد به همان نسبت از حجم برنامه‌ها کم می‌شود به همین دلیل تلاش می‌کنیم کارکنان را در زیرمجموعه‌های دیگرمان به کار بگیریم تا آنها دغدغه از دست دادن شغل‌شان را نداشته باشند و از سوی دیگر از نیروی انسانی‌مان به نحو دیگری درجهت پیشبرد برنامه‌ها استفاده کنیم.

تعهد جدیدی ایجاد نمی‌کنیم
معاون هنری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه حاشیه‌ها و بدهی‌های معاونت پیشین چقدر بر برنامه‌های او تاثیرگذار بوده است‌، توضیح داد: طبیعتا بدهکاری تاثیرگذار خواهد بود، ما موظف هستیم بنا به دستور دولت محترم تعهد جدید ایجاد نکنیم یعنی باید از منابع موجود استفاده کنیم و تجربیاتم می‌گوید باید راه‌حل‌هایی پیدا و منابعی جدید ایجاد کنیم.

شاه آبادی چه ساختمانی را به نام همسرش خرید؟
معاون هنری در پاسخ به این پرسش که تکلیف ساختمان‌هایی که معاون هنری پیشین به نام همسرش خریده است‌، چه خواهد شد؟ ضمن عدم ارایه، پاسخ صریحی فقط توضیح داد: در این مدت تلاش کردم معاونت را از اضافه‌ها خلوت کنم، لازم نیست دور ما خیلی شلوغ باشد آنچه در دوره پیش اضافه شده اگر درست بوده آن را نگه خواهیم داشت و گرنه آن را پس می‌دهیم تا پول‌هایش به معاونت برگردد. وی با اشاره به اینکه بودجه ما بسیار ضعیف و نحیف است خاطرنشان کرد: اگر امسال 100 درصد تخصیص بودجه داشته باشیم، 12 میلیارد تومان خواهیم داشت که حتی پاسخگوی تئاتر هم نیست بنابراین باید از منابع دیگر اعتبار تامین کنیم و حتی مشارکتی کار کنیم پس اگر امکاناتی باشد که قابل برگشت باشد حتما آنها را بر می‌گردانم تا بودجه‌اش بازپس داده شود.

مدیران را بزودی معرفی می‌کنیم
مرادخانی درباره انتصاب مدیران زیرمجموعه‌اش نیز توضیح داد: با خیلی از دوستان صحبت کردم برخی از گزینه‌ها خیلی مورد تایید بودند اما به دلایلی مانند کمبود بودجه و امکانات‌، مدیریت را نپذیرفتند گویا فقط من ساده بودم و مدیریت پذیرفتم چون هر مدیری که بیاید باید بدون داشتن هیچگونه امکاناتی کار کند تا بتوانیم کار را به جایی قابل قبول برسانیم و این چنین است که به آقای جنتی وزیر محترم ارشاد هم گفتم باید دو سال کار کنیم تا به نقطه صفر برسیم. او ادامه داد: تقریبا مدیران را مشخص کرده‌ایم؛ امیدوارم پاسخ‌های لازم را از نهادهای مربوط بگیریم و به زودی بتوانیم آنها را معرفی کنیم.

تلاش می‌کنیم به جز موارد خاص جشنواره‌ی دولتی نداشته باشیم
مرادخانی درباره موضوع جشنواره‌ زدگی که یکی دیگر از آفت‌های فرهنگ و هنر در چند سال اخیر بوده است‌، توضیح داد: می‌توان انواع جشنواره‌ها را برگزار کرد اما باید کیفیت لازم را داشته باشد. خود من نسبت به بعضی از جشنواره‌ها توجیه نیستم و نمی‌دانم چرا باید این جشنواره‌ها برگزار شود، تنها چیزی که از این جشنواره‌ها باقی می‌ماند بروشورهایی با پیام‌های مدیران است یعنی بیشتر تبلیغات غیرضروری است اما امیدوارم از این به بعد جشنواره‌های ما بیشتر به محتوا بپردازند. معاون هنری همچنین گفت: همه‌ی تلاش ما این است که به جز موارد خاص دیگر جشنواره‌ی دولتی برگزار نکنیم.

برای نمایش «سقوط از ارتفاع پست از زمین و زمان برای ما نامه آمد
این مدیر هنری در پاسخ به پرسشی درباره توقف اجرای نمایش «سقوط از ارتفاع پست» در تالار وحدت و اینکه این توقف به دستور او بوده است‌، تصریح کرد: اجرای این نمایش از برنامه‌هایی بود که قبل از حضور بنده، برنامه ریزی شده بود و من در این امور دخالت نمی‌کنم چون شان معاونت چنین نیست که در این گونه موارد دخالت کند. گاهی پیشنهاد می‌شود که در برخی از مناسبت‌ها بعضی از برنامه‌ها اجرا شود، مثل برنامه‌هایی که در مناسبت ماه محرم اجرا می‌شود. مرادخانی ادامه داد: کارگردان این نمایش با من در تماس بود، خودشان برای مدتی از اجرای نمایششان منصرف شده بودند. از سوی دیگر بنیاد رودکی هم برای انصراف گروه‌ها قواعدی دارد. این گروه مدتی بعد دوباره تصمیم گرفتند نمایششان را اجرا کنند و اگر مشکلی پیش آمده به خاطر همین تغییر تصمیم‌شان بوده است، ضمن اینکه بهتر است هنرمندان خودشان با یکدیگر تعامل کنند و قرار نیست کسی جای دیگری را بگیرد.

این مدیر هنری تاکید کرد: ما به کسی چیزی را اجبار نمی‌کنیم البته بعضی از چیزها به ما اجبار می‌شود مثلا درباره همین نمایش از زمین و زمان به ما نامه رسید و در آخرین مرحله هم وزیر ارشاد به ما نامه داد.
مرجع : ايسنا

توابین از اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۵:۵۵
خطاب به دولت اعتدال:

اعتدال فکر کرده یه رای آورده صاحب تفکرات همه افراد هم هست

نخیر ، ما به دلیل وضع اقتصادی به شما رو آوردیم ولا غیر

بیشتر صحبتم با آدمهای نون به نرخ روز خور هستش که یکدفعه رنگ عوض کردن

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

منتشر کن بهار ، دیگه ما از انتشار نظراتمون تو این سایت نا امیدیم (175732)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۰۶:۵۱
شد دوسال و صد روز!!! (175735)