به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۲۴۳۰۱

معطلی ۲ ماهه کشتی‌های ایرانی در بنادر چین

معطلی ۲ ماهه کشتی‌های ایرانی در بنادر چین
گروه بین الملل: بازرگانان ایرانی از توقف تخلیه و بارگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر چین طی بیش از ۲ ماه گذشته خبر می‌دهند؛ اقدامی که پکن آن را مرتبط با عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی سوخت شناورهای متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دانسته ولی فعالان اقتصادی علت اصلی آن را تبعیت پکن از تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت می‌دانند.
در حالی که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که ۶ شش كشتی ایرانی متعلق به شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی، دو هفته‌ایست که در بنادر چین، لنگر انداخته‌اند و اجازه حركت ندارند، پدرام سلطانی، عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی، با انتشار توییتی اعلام کرد که دوره زمانی معطلی کشتی‌های ایرانی در بنادر چنین بیش از ۲ ماه است.
 سلطانی خاطر نشان کرد که این کشتی‌ها حامل محموله‌هایی به ارزش ده‌ها میلیون دلار است که بخشی از آنها به دلیل معطلی طولانی کشتی‌ها در حال از بین رفتن هستند. البته او در ادامه پیام توییتری خود تاکید کرد که تکیه چین بر عدم اجرای قانون سوخت کم سولفور توسط شناورهای ایرانی علت اصلی این بلاتکلیفی نبوده و مساله واقعی اجرای تحریم آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است.

 
برچسب ها: کشتی چین